جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

نی خواهان ارائه اسناد از سوی حکومت مبنی بر بازداشت عاملین ترور یما سیاوش شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از آنکه امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری اعلام کرد که عاملان ترور یما سیاوش بازداشت شده اند نی حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان خواهان ارایه اسناد از سوی حکومت در این زمینه شده است.

حمایت کننده رسانه های آزاد افغانستان امروز چهارشنبه (18حمل) در اعلامیه ای گفته است که اگر خبر بازداشت عاملان ترور یما سیاوش خبرنگار پیشین طلوع نیوز با واقعیت هم‌خوانی داشته و بازداشت شدگان عاملین اصلی ترور وی باشد خبر خوبی است.

نی تاکید کرده: «حکومت باید هر چه زودتر اسناد مرتبط به این بازداشت را که بازگوکنندۀ رابطه افراد بازداشت‌شده با قتل یما سیاووش را نشان دهد، ارائه نماید. در غیر آن به هر دلیلی نمی‌توان گفت که در راستای بررسی قتل‌های هدفمند خبرنگاران، پیش‌‌‌‌رفتی صورت گرفته است.»

به گفته نی حکومت یک بار دیگر نیز ادعا کرده بود که عامل قتل یما سیاوش بازداشت شده اما اکنون بار دیگر در ادعای تازه از بازداشتی های تازه خبر داده است.

نی خاطرنشان کرده که خانواده سیاوش این بازداشت‌ها را «دروغین» توصیف کرده‌ اند.

بازداشت عاملان ترور یما سیاوش

این در حالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز در توییتی نگاشته است که یک گروه 11 نفری در پیوند به ترور یما سیاوش، مجری پیشین تلویزیون طلوع و کارمندان بانک مرکزی بازداشت شده است.

صالح افزوده که این افراد عضویت گروه طالبان را دارد و در قتل یما سیاوش و نیز بسیاری از حملات انفجاری در شهر کابل دست دارند.

او مکان بازداشت این افراد را کابل گفته از رسانه‌ها، سازمان‌های حقوق‌بشری، فعالان جامعه مدنی و نهادهای مدافع خبرنگاران خواسته است که با افراد بازداشت شده از نزدیک مصاحبه کرده و مردم را از برنامه‌های گروه طالبان آگاه سازند.

یما سیاوش و دو همکار دیگرش در ۱۷ عقرب سال گذشته در انفجار ماین مقناطیسی در ساحه‌ی مکروریان ناحیه‌ی اول شهر کابل کشته شدند.

ترور یما سیاوش از جمله ترورهای خبر ساز سال گذشته در افغانستان بود. خانواده او نیز بارها خواهان پیگیری عاملان آن از سوی حکومت شده بود و در کنار این درخواست به سازمان های بین المللی نیز شکایت کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان