جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۰ ترفند ساده کاهش وزن سریع برای افراد تنبل

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

بسیاری از ما می‌خواهیم لاغر و خوش اندام باشیم، اما بیشتر رژیم‌های غذایی عذاب‌آور هستند و پس از بازگشت به رژیم غذایی عادی، تأثیر آنها خیلی زود از بین می‌رود. علاوه بر این، با شلوغی زندگی امروز و این همه کار و فعالیت‌های متعدد، به سختی می‌توانیم ورزش را نیز در زندگی‌مان بگنجانیم. به علاوه اینکه، برخی از افراد تنبل نیز ابدا به دنبال ورزش نیستند!

اما ناامید نشوید! در این نوشتار ۱۰ ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل را گردآوری کرده‌ایم. اگر به هر دلیلی تمایلی برای ورزش کردن ندارید، به کمک این ترفندها می‌توانید چند کیلو از وزن‌تان را کم کنید. این مطلب را بخوانید و نکات قیدشده در آن جایی یادداشت کنید و جلوی چشم‌تان قرار بدهید!

1- نوشیدن آب کافی

قطعا از فواید نوشیدن آب خبر دارید اما احتمالاً هرگز فکر نکرده‌اید که اگر آن را در زمان مناسب بنوشید، چقدر می‌تواند برای سوخت و ساز بدن مفید باشد. بهتر است 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی 1-2 لیوان آب بنوشید. به این ترتیب، فرآیندهای متابولیک شما به خوبی راه می‌افتند و در عین حال معده شما تا حدی پر می‌شود و کمتر غذا خواهید خورد. هیدراته نگه داشتن بدن و نوشیدن آب کافی به عنوان ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل همچنین باعث کاهش میل شما به خوردن شیرینی‌جات شده و از سر زدن‌های مدام به قفسه‌ها و یخچال جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: کاهش وزن ناخواسته؛ ۱۲ بیماری و اختلال که سبب کاهش وزن می شوند

2- توجه به غذایی که می‌خورید

غذا خوردن را به یک مراسم کوچک تبدیل کنید. این کار وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. پشت میز بنشینید، عجله نداشته باشید، سعی نکنید چند کار دیگر هم در غذا کنار خوردن انجام دهید، به مشکلات فکر نکنید، تلویزیون تماشا نکنید و با تلفن هم صحبت نکنید. فقط خودتان باشید و غذایی که مقابل‌تان قرار دارد. حواس‌تان باشد که چه می‌خورید و بکوشید مزه‌ها را حس کنید. این ترقفند به شما کمک می‌کند غذای خود را با دقت بیشتری بچشید و بسیار کم‌تر غذا بخورید. سعی کنید تا حد امکان آهسته غذا بخورید.

ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل؛ استفاده از بشقاب و قاشق کوچک

خیلی ساده یک بشقاب کوچک‌تر بردارید و فقط همان مقدار غذایی را که می‌تواند در خود جای دهد بخورید. هنگام استفاده از چنگال، آرام‌تر غذا می‌خورید و همین به شما کمک می‌کند تا با حجم کم‌تری از غذا احساس سیری کنید.

4- خواب بیشتر

شوخی نیست! حالا بهانه مناسبی برای ماندن در رختخواب به مدت طولانی پیدا کردید، زیرا این بخشی از رژیم کاهش وزن برای افراد تنبل است. اگر بخوابید، غذا نمی‌خورید. علاوه بر این، خواب خوب شبانه تأثیر بسزایی در افزایش متابولیسم و مناسب بودن سطح هورمون‌ها دارد، و هر دوی این‌ها به شما در حفظ اندامی زیبا کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: چطور هورمون سیری (لپتین) را در بدن افزایش بدهیم و وزن کم کنیم؟

5- خوابیدن در سرما

تنها کاری که باید انجام دهید این است که درجه دمای اتاق را پایین بیاورید یا پنجره را باز بگذارید. تحقیقات نشان می‌دهند خوابیدن با دمای 19 درجه سانتیگراد (66 درجه فارنهایت) به بدن شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری مصرف کند زیرا چربی‌سوزی می‌کند تا دمای خود را حفظ کند. این هم یک ترفند فوق العاده کاهش وزن برای افراد تنبل!

6- افزودن مواد غذایی چربی‌سوز به برنامه غذایی‌

نیازی نیست که از غذای معمول خود صرف نظر کنید. فقط با ماهی سالمون، تخم مرغ، مغزیات، روغن زیتون، فلفل تند و چای سبز فهرست غذایی خود را متنوع کنید. این موارد به تقویت متابولیسم بدن و سوزاندن چربی به طور موثر کمک می‌کنند. و حتی بوی مرکبات یا نعنا فلفلی می‌تواند اشتهای شما را کاهش دهد، بنابراین از آنها غافل نشوید (سایر روش‌های کاهش اشتها را در این مقاله بخوانید).

7- ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل؛ ممنوعیت‌ها را فراموش کنید

اگر می‌خواهید یک کوکی یا کمی شکلات بخورید، خوب بخورید. فقط به جای ۴-۵ عدد، یکی بخورید و صبح بخورید تا زمان کافی برای سوزاندن آن در طول روز داشته باشید. محدودیت‌های سختگیرانه خوب نیست زیرا باعث استرس و در نتیجه سطح بالاتری از هورمون‌های بد در بدن می‌شود. علاوه بر این، اگر این محدودیت‌ها را رعایت نکنید، خود را سرزنش خواهید کرد و این هم مضرات خودش را دارد.

8- مسواک بزنید

قطعا حداقل دو بار در روز این کار را انجام می‌دهید، بنابراین این توصیه ساده به نظر می‌رسد. مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی را به یک عادت تبدیل کنید. این کار باعث می‌شود که نتوانید به سراغ خرده خواری بروید. اول از همه، به این دلیل که وقتی طعم منتول در دهان‌تان دارید غذا طعم چندانی ندارد. دوم، به این دلیل که خیلی از ماها بسیار تنبل هستیم و نمی‌توانیم بعد از هر وعده غذایی چندین بار مسواک بزنیم، اینطور نیست؟

9- بخندید!

این ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل بسیار جذاب است! حتما شما هم کمدی دوست دارید! طبق مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی چاقی منتشر شده‌است، وقتی می‌خندیم، میزان مصرف انرژی ما تا 20٪ بیشتر افزایش می‌یابد. به علاوه، خنده باعث می‌شود عضلات شکم ما کار کنند! بنابراین برنامه کمدی مورد علاقه تان را ببینید و کالری بسوزانید.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که هورمون گرسنگی (گرلین) را سرکوب می کنند

10- ترفند کاهش وزن برای افراد تنبل؛ کمپرس گرم

این ترفند لاغری را می‌توانید در حالی که تلویزیون تماشا می‌کنید یا کتاب می‌خوانید امتحان کنید. گرما باعث تعریق می‌شود، بنابراین از شر مایعات غیرضروری در بدن خلاص می‌شوید. اگر می‌خواهید اندازه قسمت‌های خاصی از بدن خود را کوچک کنید، از کمپرس گرم استفاده کنید. از جمله محبوب‌ترین انواع کمپرس‌ها، کمپرس نمک یا زنجبیل است. برای افزایش تاثیر و داغ ماندن کمپرس خود می‌توانید از سشوار استفاده کنید.

اگر ترفند تنبل‌گونه دیگری برای کاهش وزن می‌دانید که به شما کمک کرده‌است چند کیلو از وزن‌تان را کم کنید، لطفاً آنها را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. هم ما و هم خوانندگان‌مان بسیار قدردان شما خواهیم بود!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان