از هفته های زردک استیو جابز تا حمام یخ تونی رابینز؛ ۷ عادت افراد ثروتمند و فوق العاده موفق

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰

همه ما برخی عادات مخصوص خودمان و حتی شاید عجیب و غریب داریم. اما ۷ عادت افراد ثروتمند و موفق که در این نوشتار قید شده احتمالا ابروهای‌تان را بالا می‌برد! خواه این عادت‌ها نقشی در موفقیت آنها داشته و خواه نه، به هر روی خواندن‌شان خالی از لطف نیست! با خبرنامه همراه باشید و جنبه‌های عجیب برخی از مشهورترین و موثرترین آدم‌های دنیا را ببینید.

1- هفته‌های هویج استیو جابز

کسانی که زندگی نامه بنیانگذار اپل را خوانده باشند، می‌دانند که جابز سعی می‌کرد از داروهای طبیعی، از جمله ترکیبات مختلف آب، برای درمان سرطان خود استفاده کند. هرچند بعدا پشیمان شد. اما اعتقاد جابز به قدرت رژیم غذایی خیلی پیشتر از وقوع بیماری او آغاز شده بود.

گفته می‌شود که استیو جابز برخی هفته‌ها را فقط با خوردن هویج (زردک) سپری می‌کرد، که البته این کار او به این دلیل بود که فکر می‌کرد زردک بسیار مفید و سالم است.”

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

2- حمام هوای بن فرانکلین

بسیاری از ما معتقدیم که کمی هوای تازه می‌تواند برای سلامتی مفید باشد (و علم نیز نشان داده که گذراندن اوقات در طبیعت یک داروی شگفت‌انگیز است)، اما بن فرانکلین در این ایده افراط و تفریط به خرج می‌داد و بنابراین عادت او در فهرست ۷ عادت افراد ثروتمند و موفق قرار گرفته‌است.

در نامه‌ای به تاریخ 1768، فرانکلین “حمام هوا” را به طور روزانه توصیه می‌کند. او هر روز صبح بسته به دمای هوا به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت کاملاً برهنه مقابل یک پنجره باز می‌نشست.

3- قهوه شماری بتهوون

بسیاری از افراد موفق در روزگار مدرن در مورد قهوه خود بسیار دقیق هستند، اما تعداد کمی از آنها می‌توانند به اندازه این آهنگساز وسواس داشته باشند. بتهوون هر روز 60 دانه قهوه را برای آماده کردن نوشیدنی‌ خود می‌شمرد.”

4- وسواس اندازه‌گیری شیگرو میاموتو

شیگرو میاموتو، اسطوره بازی‌های کامپیوتری به طور معمول همه چیزهایی را که می‌بیند اندازه گیری می‌کند. او حتی یک نوار اندازه‌گیری را همیشه با خود به همراه دارد و طول اشیا روزمره را حدس می‌زند و بعد بررسی می‌کند.”

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

5- عادت‌ خواب عجیب نیکولا تسلا

عادت عجیب و غریب این مخترع برجسته مرتبط با شیوه خوابش است. نیکولا تسلا در شش زمان 20 دقیقه‌ای می‌خوابید تا هر روز بهره‌وری بیشتری داشته باشد.”

6- برنامه پنج دقیقه‌ای ایلان ماسک

ایلان ماسک همچنین به دلیل دوره های کم خوابی (و در نتیجه شکستگی های ناشی از آن) مشهور است، اما شدیدترین عادت او در واقع دفعات چرت زدن روی کاناپه دفتر خود نیست. درعوض ، این برنامه بی وقفه و بی حد و حصر دقیق او است، که در آن او روزهای خود را در فواصل پنج دقیقه ای مسدود می‌کند.

مطلب مرتبط:  ۴ پیش بینی جذاب ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۱ که هوش از سرتان می برد

7- عادت افراد ثروتمند؛ حمام یخ تونی رابینز

تونی رابینز هر روز صبح چند دقیقه را در یک سونا به شدت گرم می‌گذراند و بعد وارد آب به شدت سرد می‌شود. علم مزایای دوش آب سرد را کشف کرده است، اما این کار تونی رابینز هم افراطی به نظر می‌رسد!

کلام پایانی

چه چیزهایی را باید از این لیست عجیب و غریب حذف کنید؟ آیا با این مقاله معلوم می‌شود که برای دستیابی به چیزهای خوب به یک روال روزمره سخت و دقیق نیاز دارید؟

بتهوون را در نظر بگیرید: آئین شمارش دانه‌های قهوه برای صبحانه‌اش لزوما معقول نبود، اما به تمرکز زیاد نیاز داشت. بتهوون با اتمام این کار در یک حالت روانی ایده آل قرار می‌گرفت تا همان سطح از دقت را در آهنگ‌هایش ایجاد کند.

شاید عادت افراد ثروتمند و بسیار موفق عامل موثری در موفقیت آن‌ها بوده باشد و شاید هم نه!

اما یک چیز را به یاد داشته باشید: اینکه بهترین روال همانی است که متناسب با خود شما باشد. همچنین، به خاطر داشته باشید که موفقیت زیاد غالباً از یک شخصیت افراطی و نه چندان شاد و خوشحال ناشی می‌شود. اگر میلیاردر نباشید اما از زندگی خود لذت ببرید، به خوبی از زمان خود استفاده کرده‌اید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *