اسرائیل و نیوزیلند فروش اسپری بینی کرونا ویروس را موقتا تایید کردند

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۵, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰

اورشلیم / ولینگتون (رویترز) – روز دوشنبه اعلام شد که اسرائیل و نیوزیلند موافقت موقت فروش اسپری بینی نیتریک اکسایدِ (NONS) شرکت بیوتکنولوژی SaNOtize Research and Development  را که می‌تواند به جلوگیری از انتقال ویروس کووید-۱۹ کمک کند، اعلام کرده‌اند.

تولید اسپری بینی نیتریک اکساید یا NONS، با نام تجاری Enovid در اسرائیل آغاز شده و انتظار می‌رود این تابستان در آنجا به فروش برسد.

این شرکت مستقر در ونکوور گفت، در نیوزیلند، SaNOtize اسپری بینی خود را در سازمان ایمنی داروها و تجهیزات پزشکی نیوزلند ثبت کرده است، روندی که به این شرکت اجازه می‌دهد بلافاصله NONS را بدون نیاز به نسخه توزیع کند و به فروش برساند.

با این حال، وزارت بهداشت نیوزلند گفت این محصول را برای استفاده به عنوان اسپری بینی ضد ویروسی تأیید نکرده‌است.

هفته گذشته، SaNOtize و دو شفاخانه دانشگاهی در انگلستان اعلام کردند نتایج آزمایشات بالینی نشان می‌دهد که NONS یک درمان ضد ویروسی موثر است که می تواند از انتقال کووید-۱۹ جلوگیری کند، دوره آن را کوتاه کند و از شدت علائم کرونا ویروس و آسیب در کسانی که قبلا آلوده شده‌اند، بکاهد.

اسپری بینی ضدکرونا ویروس چطور تاثیر خود را می‌گذارد؟

کریس میلر، مسئول ارشد علوم SaNOtize ، گفت که فرمولاسیون اسپری بینی ضد کرونا ویروس از اکسید نیتریک جهت استفاده در انسان “برای از بین بردن ویروس‌ها در مجاری هوایی فوقانی، جلوگیری از انکوباسیون و انتشار آنها به ریه‌ها” طراحی شده است.

در واقع این اسپری با از بین بردن ویروس، جلوگیری از ورود آن به بدن و توقف تکثیر ویروس در حفره بینی، باعث کاهش بار ویروسی می‌شود.

داکتر گیلی ریگف، بنیانگذار SaNOtize و بیوکیمیست، به روزنامه تایمز اسرائیل گفت که Enovid در واقع معادلِ”ضدعفونی کننده دست برای بینی” است.

ریگف گفت که Enovid هم مانع فیزیکی و هم “سد شیمیایی” اکسید نیتریک در بینی ایجاد می‌کند و بار ویروسی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

بیماران در آزمایش فاز دو تحت درمان با اسپری SaNOtize در 24 ساعت اول 95 درصد کاهش بار ویروسی و در عرض 72 ساعت بیش از 99 درصد کاهش را تجربه کردند.

ریگف گفت SaNOtize امیدوار است “اسپری بینی زندگی بسیاری از مردم کشورهایی که منتظر واکسن هستند را نجات دهد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *