از ایستاده نوشتن تا تمرین زیر زمین؛ ۱۱ عادت عجیب نوابغ تاریخ

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۴, ۱۴۰۰

نبوغ و عجیب بودن غالباً با هم همراه هستند. در این نوشتار ۱۱ عادت عجیب نوابغ تاریخ را می‌بینیم. این نوابغ برخی از مشهورترین هنرمندان، نویسندگان و مخترعان تاریخ هستند. با خبرنامه همراه باشید!

1. فیثاغورس از لوبیا متنفر بود!

فیثاغورث ریاضیدان یونانی که “پدر گیاهخواری” نامیده می‌شود، محبوبیت یک سبک زندگی بدون گوشت را رواج داده است. اما اگرچه او صرفاً گیاه‌خواری می‌کرد، اما علاقه‌ای به لوبیا نداشت. فیثاغورس از خوردن لوبیا امتناع می‌ورزید و حتی پیروان خود را از خوردن یا لمس آن منع می‌کرد. هرچند ما نمی‌دانیم این انزجار ناشی از بهداشت بوده یا دلایل مذهبی داشته، اما طبق یک افسانه، یک روز مخالفان فیثاغورث خانه‌اش را با لوبیا احاطه کردند و از او خواستند تا از خانه بیرون بیاید و مبارزه کند اما او به دلیل وجود لوبیا در اطراف خانه‌اش از خانه بیرون نیامد!

2. عادت عجیب نوابغ؛ بتهوون یک تشت پر از آب دم دست نگه می‌داشت

روند کار لودویگ فان بتهوون تقریباً به اندازه ساخته‌های او نمایشی بود. بتهوون علاقه داشت که بین دفعات رفتن به دستشویی بنویسد. او کمی قدم می‌زد، سپس آب را روی سرش خالی می‌کرد.

3. دموستن خود را زیرزمین پنهان می‌کرد

سبک تمرین دموستن نیز در میان ۱۱ عادت عجیب نوابغ قرار می‌گیرد. دموستن، دولتمرد یونان باستان، این گفته را که “تمرین شما را کامل می‌کند” به یک سطح کاملاً جدید رساند. طبق روایت پلوتارک مورخ، دموستن برای مدت طولانی در یک مخفیگاه زیرزمینی تمرین می‌کرد. او با سنگ در دهانش سخنرانی‌هایش را انجام می‌داد و گاهاً نیمی از سر خود را می‌تراشید تا قبل از آماده شدن خود را از مواجهه با مخاطبان دور کند.

4. بالزاک ۵۰ قهوه در روز می‌نوشید

بالزاک ممکن است کارآمدی خود را مدیون مقدار زیادی کافئینی باشد که مصرف می‌کرد، اما این عادت عجیب هزینه‌هایی نیز در بر داشت. او گرفتار گرفتگی معده، سردرد و فشار خون بالا بود.

5. عادت عجیب نوابغ؛ آنتونی ترولوپ نوشتن را زمان‌بندی می‌کرد

آنتونی ترولوپ فقط سه ساعت در روز می نوشت، و با این حال بسیار کارآمد بود. او هر 15 دقیقه 250 کلمه می‌نوشت – یعنی هر زمان که کارش تمام می‌شد، 3000 کلمه تولید کرده بود. و اگر کتابی را قبل از تمام شدن وقت روزانه‌اش، تمام می‌کرد، نوشتن را متوقف نمی‌کرد. درعوض، بلافاصله کتاب دیگری را شروع می‌کرد.

6. استراوینسکی روی سرش می‌ایستاد

ایگور استراوینسکی آهنگساز روسی-آمریکایی هر روز 15 دقیقه روی سرش می‌ایستاد تا “مغزش را پاکسازی کند”.

7.ادگار آلن پو روی برگه‌های باریک می‌نوشت

ادگار آلن پو غالباً روی نوارهای نازکی از کاغذ می‌نوشت که آنها را به هم می‌چسباند و برای نگهداری راحت‌تر لوله می‌کرد.

8. تسلا و داوینچی برنامه خواب متفاوتی داشتند

گفته می‌شود که لئوناردو هر 24 ساعت چند چرت کوتاه می‌زد. تسلا هم فقط دو ساعت در روز استراحت می‌کرد. به هر روی، کم خوابی این دو در میان ۱۱ عادت عجیب نوابغ، اثر منفی در موفقیت آنها نداشته‌است!

9. تسلا تمرینات انگشت پا انجام می‌داد

بین ۱۱ عادت عجیب نوابغ، این عادت تسلا بسیار جالب است! او هر روز قبل از خواب انگشتان خود را 100 بار می‌چرخاند زیرا فکر می‌کرد این کار سلولهای مغزی او را تقویت می‌کند.

10. عادت عجیب نوابغ؛ بن فرانکلین “حمام هوا” می‌گرفت

بنجامین فرانکلین قبل از شروع کار روزانه، به صورت برهنه و در مقابل پنجره باز یک ساعت به “حمام هوا” می‌پرداخت.

11. کی‌یرکگارد، کارول و وولف ایستاده کار می‌کردند

سورن کی‌یرکگارد، لوئیس کارول و ویرجینیا وولف همگی به صورت ایستاده می‌نوشتند. وولف، که معتقد بود نوشتن فقط نقاشی با کلمات است، اغلب پشت یک میز شیب‌دار بلند می‌ایستاد و می‌نوشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *