جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۳ کلید طلایی که عشق ورزیدن به خود را یاد بگیریم

خواندن 5 دقیقه
1
(1)

در حین اینکه بیشتر ما در تلاش برای دستیابی به دیدگاه جامعه در مورد کمال هستیم، عشق به خود موضوع داغ‌تری می‌شود. اما عشق به خود و ارزش قائل شدن برای خود یک شبه اتفاق نمی‌افتد. در این نوشتار سه نکته طلایی برای نهادینه کردن عشق به خود را یاد می‌گیریم. با خبرنامه همراه باشید!

1- مقایسه خودتان را با دیگران متوقف کنید

شاید این مورد مهمترین جنبه برای یاد گرفتن عشق به خود باشد.

وقتی به دنیا می آیید، توانایی درک یا دقت به تفکرات دیگران درباره خودتان را ندارید. وقتی چیزی می‌خواهید (شیر یا خواب) تا جایی که ریه‌ها اجازه می‌دهند گریه می‌کنید. اما خیلی زود آگاه می‌شوید که چگونه در جامعه عمل کنید. به عنوان یک گسترش طبیعی از همین آگاهی، می‌آموزید که چگونه در جامعه جا بیفتید. این “مکتب زندگی” درست و غلط را به شما می‌آموزد. همچنین به شما می‌آموزد چه چیزی در جامعه قابل قبول یا درست است. اما گاهی اوقات، ممکن است بیش از حد کشنده یا غیرضروری به نظر برسد.

این بدان معناست که دائماً درمورد عملکردهای‌مان – بزرگ و کوچک – مورد قضاوت قرار می‌گیریم! این روند گاهی اوقات، آنقدر عادی می‌شود که متوجه وقوع آن نمی‌شوید. به این ترتیب  حتی قبل از ورود به سالهای نوجوانی، برای‌تان کاملاً طبیعی شده‌است که به دنبال تأیید دیگران باشیم.

آیا من آنقدر لاغر هستم که دیگران دوست داشته باشند؟ آیا لبخند من کج به نظر می‌رسد؟ آیا من آخرین مدل فلان تلفن را دارم؟ و بسیاری دیگر.

هر وقت با استانداردهای ضمنی موجود در محیط پیرامون خود منطبق نباشیم، احساس می‌کنیم شکست خورده‌ایم.

با گذشت زمان، این واقعاً می‌تواند عشق به خود را در ما از بین ببرد. و جای تعجب نیست که مفهوم عشق به خود برای بسیاری از ما اینقدر بیگانه است. به همین دلیل است که تلاش برای جلوگیری از مقایسه خود با دیگران، بخش مهمی از درک این مفهوم است.

باید یاد بگیرید که بدون توجه به موقعیتی که در جامعه دارید، به خودتان عشق بورزید. قرار نیست در همه چیز بهترین باشید! شما در زندگی مسیر خود را دارید که احتمالاً با مسیر بسیاری از آدم‌های پیرامون‌تان متفاوت است. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که زندگی خود را به رقابتی تبدیل کنید که در آن دائما خود را در معرض انتقاد قرار دهید.

2- بیرون از خودتان به دنبال خوشبختی نباشید

چند بار با خود گفته اید، “وقتی فلان چیز را داشته باشم، خیلی خوشبخت خواهم شد”؟

همه ما مقصر هستیم که به طور مداوم خوشبختی خود را روی چیزهای بیرونی – خانه بزرگتر، یافتن همسر خوب یا شغل با درآمد بهتر – تا یک نقطه نامعلوم به تعویق انداخته‌ایم.

و حتی گاهی اوقات، در صورت به دست آوردن آن چیزها – مثلا شغل با درآمد بالاتر – باز هم آنطوری که فکر می‌کردیم حس خوشبختی نداریم. واقعیت این است که خوشبختی واقعی یک طرز فکر است و باید از درون‌تان ناشی شود.

درست است که حوادث و شرایط بیرونی می‌توانند زندگی ما را بهتر یا بدتر کنند – مرگ یکی از عزیزان نمونه بارز چیزی است که می‌تواند دنیای شما را خراب کند. اما، به طور کلی، سطح حس خوشبختی روزمره شما از درون‌تان و از طریق شکرگذاری حاصل می‌شود.

در حال حاضر کدام ذهنیت دارید؟

– آیا بیشتر روی آنچه دارید تمرکز می‌کنید یا آنچه ندارید؟

– یا بیشتر روی چیزهایی که خودتان دارید تمرکز می‌کنید، یا چیزهایی که دیگران دارند؟

3- همانطور که با یک دوست خوب صحبت می‌کنید با خودتان صحبت کنید

ما نه تنها عشق به خود را فراموش کرده‌ایم بلکه بزرگترین منتقد خودمان هستیم. استانداردهایی که برای خودمان تعیین کرده‌ایم بسیار بالاست. این به این دلیل است که ما می‌خواهیم بهترین در زندگی خود باشیم و به آن برسیم. و این عالی است – اینکه هدف خود را تعیین کنید و سپس به آن برسید، می‌تواند انرژی بخش باشد.

اما اگر به هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید نرسیدید، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا خود را مجازات می‌کنید یا مدام از خودتان انتقاد می‌کنید؟

برای ماه آینده، آگاهانه اقدامات خود را ارزیابی کنید، انگار که بهترین دوست خود هستید. بنابراین، اگر در کار خود آن ارتقا که می‌خواستید به دست نیاوردید، دقت کنید که چه مکالمه‌ای با خودتان دارید. چه داستان‌هایی را برای خود تعریف می‌کنید؟ شاید به خود بگویید که به اندازه کافی خوب نیستید. یا ممکن است فکر کنید که قطعاً لیاقت آن ارتقا را داشته‌اید و زندگی با شما سرجنگ دارد و بنابراین هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف به خرج ندهید.

حالا اگر بهترین دوست خود باشید چگونه می‌توانید از خود دلجویی کنید؟ شاید به خودتان تبریک بگویید که سعی کرده‌اید به خودتان اطمینان دهید که دفعه بعد ممکن است شانس بیشتری داشته باشید و همین که تلاش کرده‌اید عالی بوده‌است. بنابراین، برای یاد گرفتن عشق به خود، گاهی آنچه می‌خواهید به خودتان بگویید را از فیلتر رد کنید.

به جای اینکه خود را در شرایط ناخوشایند سرزنش کنید، افتخار کنید که این همه تلاش کرده‌اید و خود را برای آینده تشویق کنید. تمام مبارزات و چالش‌هایی که در گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته‌اید را به یاد بیاورید: آن لحظاتی که فکر می‌کردید ممکن است هرگز بهبود نیابید اما به آرامی بهبود پیدا کرده‌اید.

وقتی زندگی شما دقیقاً طبق برنامه پیش نمی‌رود، همان زمانی است که باید عشق به خود را فراموش نکنید! همان عشقی را به خودتان بدهید که به عزیزان‌تان می‌دهید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان