جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۷ هشدار بدن که نشان می‌دهد بیش از حد نمک مصرف می‌کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

طبق آخرین دستورالعمل‌های رژیم غذایی، توصیه می‌شود روزانه 2300 میلی گرم سدیم (1 قاشق چایخوری) مصرف کنید. با این حال، تخمین زده می‌شود که متوسط ​​مصرف روزانه ما به 3400 میلی گرم سدیم نزدیک باشد (حدود 1 و 1/3 قاشق چایخوری). مصرف بیش از حد نمک ممکن است باعث هایپرناترمی و با گذشت زمان منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

در این نوشتار ۷ هشدار بدن را می‌بینیم که نشانه مصرف بیش از حد نمک هستند.

7- تورم

اگر حلقه‌تان کمی روی انگشت‌تان فشار می‌آورد، پاهای‌تان متورم می‌شوند یا صبح چشم‌هایتان پف کرده است، احتمالاً بیش از حد نمک می‌خورید. اختلالی که بدن شما در اثر مصرف زیاد نمک شروع به نگه داشتن آب اضافی می‌کند، ادم نامیده می‌شود و باید با یک رژیم غذایی بسیار محدود درمان شود.

6- مصرف بیش از حد نمک؛ تشنگی بیش از حد

سدیم موجود در نمک به تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند. هنگامی که نمک زیاد می‌خورید، بدن شما به مایعات بیشتری نیاز دارد تا به کمک آن سیستم شما پاکسازی شود تا عضلات و سایر اندام‌ها بتوانند به درستی کار کنند. این روش بدن شما برای اصلاح نسبت سدیم به آب است و نوشیدن آب بهترین راه برای برگرداندن شرایط به حالت عادی است.

به یاد داشته باشید که عدم نوشیدن آب کافی بدن شما را مجبور به بیرون کشیدن مایعات از سلول‌ها می‌کند و باعث دهیدراته شدن بدن می‌شود.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان ها می آورد

5- تغییرات در ادرار

 به طور معمول، تجمع سدیم در بدن شما تغییرات جدی در ادرار ایجاد می‌کند که می‌تواند به دو دلیل رخ دهد:

مصرف بیش از حد نمک باعث می‌شود کلیه‌های شما برای از بین بردن آن از بدن، اضافه کاری کنند. این ممکن است منجر به بیماری کلیوی شود که معمولاً سبب تکرر ادرار و شفاف یا کاملاً شفاف شدن ادرار می‌شود.

وجود سدیم بیش از حد در بدن می‌تواند نتیجه از دست دادن مایعات باشد که اغلب منجر به کم آبی بدن می‌شود. هنگامی که در بدن از دست دادن آب قابل توجه است، میزان ادرار شما کاهش می یابد و غلیظ و زرد تیره می‌شود.

مطلب مرتبط: ۹ عادت ناسالم که به کلیه ها آسیب وارد می کند

4- درد استخوان

مصرف بیش از حد نمک می‌تواند مانع بزرگی برای سلامت استخوان باشد. هنگامی که نمک غذای معمولی زیاد می‌خورید، کلیه های شما نمی‌توانند آن را کاملاً حذف کنند و این روند سبب کاهش زید کلسیم می‌شود. کمبود کلسیم مزمن می‌تواند منجر به ضعف استخوان‌ها، مشکلات دندان و حتی پوکی استخوان شود.

3- گرفتگی عضلات

 حفظ تعادل مناسب سدیم و پتاسیم برای سلامتی شما بسیار مهم است زیرا این عناصر شیمیایی مسئول انقباض عضلات هستند. اگر با مصرف بیش از حد نمک، تعادل را بر هم بزنید، ممکن است گرفتگی عضلات یا گرفتگی و درد عضلات را تجربه کنید.

2- سردردهای مداوم

 مصرف زیاد سدیم حجم خون شما را افزایش می‌دهد به طوری که فضای بیشتری در رگ های خونی اشغال می‌کند. این انبساط رگ‌های خونی باعث افزایش فشار خون بالا می‌شود و در نتیجه ممکن است سردردهای شدیدی ایجاد کند.

مطلب مرتبط: قاتل خاموش؛ فشار خون بالا به ۵ شیوه سلامتی تان را تباه می کند

1- مشکلات شناختی

 فشار خون بالا ناشی از مصرف زیاد نمک می‌تواند به عروق منتهی به مغز شما آسیب برساند. این روند می‌تواند بر توانایی شما در تفکر واضح اثر گذاشته و تمرکز روی کارهای روزمره را برای‌تان دشوارتر کند.

علاوه بر این، کم آبی مداوم می‌تواند منجر به ضعف حافظه، احساس خستگی و واکنش کند شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان