نشست های صلح؛ از تاکید بر ادامه مذاکرات دوحه تا انعطاف پذیری در چوکات قانون اساسی

توسطفریدون حسنی

اسفند ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

همزمان با نزدیک شدن نشست های منطقه‌ای برای صلح افغانستان حکومت اعلام کرده است که مذاکرات دوحه پس از این نشست ها نیز ادامه می یابد و حکومت در چوکات قانون اساسی آماده هرنوع انعطاف پذیری است.

وزارت خارجه امروز سه‌شنبه (۲۶حوت) در خبرنامه‌ای گفته است که افغانستان از تلاش‌ها و حمایت‌های صادقانه کشورهای همسایه و منطقه در راستای تامین صلح در افغانستان سپاسگزاری کرده بر اهمیت ادامه این تلاش‌ها و همکاری‌ها تاکید می‌ کند.

وزارت خارجه با اشاره به نشست های صلح ترکیه و روسیه تاکید کرده که این نشست ها جایگزین روند صلح قطر نیست.

 وزارت خارجه افزوده هیئت مذاکراتی دولت افغانستان با هیئت گروه طالبان در قطر در حال مذاکره است و این مذاکرات در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

این وزارت همچنان از دولت قطر در راستای تامین صلح در افغانستان و میزبانی مذاکرات صلح نیز قدردانی کرده است.

این در حالی است که قرار است نشست مسکو برای صلح افغانستان تا دو روز دیگر برگزار شود و حکومت افغانستان نیز اعلام کرده است که هیئتی به ریاست عبدالله‌عبدالله در این نشست اشتراک می کند.

در نشست صلح مسکو هیئت طالبان به ریاست ملابرادر و زلمی خلیلزاد نیز به نمایندگی آمریکا اشتراک می کند.

آمادگی انعطاف پذیری در چوکات قانون اساسی

در همین حال امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در صفحه فسبوک اش نگاشته است که روز گذشته با هیئت امریکا به ریاست زلمی خلیلزاد دیدار کرده است.

صالح افزوده که در این دیدار “موقف اصولی و مردم پسند” حکومت افغانستان را یاد آور شده و تاکید کرده است صلح یک نیاز است.

صلح خاطرنشان کرده: “ما مسوولیت داریم که درین راه جان فشانی نماییم و چند برابر جهان و منطقه استعجالیت نشان بدهیم . به این استعجالیت باور نیز داریم.”

او خاطرنشان کرده که در کنار این وظیفه حکومت است تا از عرضه خدمات به مردم غافل نشود. به گفته او ادارات کارا و پاسخگو به مردم صلح را آسان می سازد.

صالح تاکید کرده: “یک بار دیگر موقف ما با وضاحت بیان شد که در چوکات قانون اساسی افغانستان و با رعایت اساسات جمهوریت آمده انعطاف استیم.”

زلمی خلیلزاد نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته وارد کابل شده و تاکنون با رییس جمهور غنی، عبدالله‌عبدالله، صلاح الدین ربانی و عبدالرب رسول سیاف دیدار کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *