جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

این ۱۲ عادت، علل شایع ریزش مو هستند!

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

نگران ریزش موهای‌تان هستید؟ شما تنها نیستید! طبق برآوردها تقریباً 50٪ از زنان در دوره‌ای از زندگی خود دچار ریزش موی محسوسی می‌شوند. آگاهی از علل شایع ریزش مو می‌تواند کمک‌تان کند تا زودتر از شر این مشکل خلاص شوید.

علل شایع ریزش مو

۱. برخی وعده‌های غذایی را نمی‌خورید

 وقتی کالری کافی ندارید‌، بدن شما تمام انرژی را به سمت عملکردهای ضروری هدایت می‌کند – مانند قلب و مغز، و موها و پوست سر را فراموش می‌کند. رژیم گرفتن می‌تواند برای هورمون‌های شما شوکه‌کننده باشد و اغلب منجر به نازک شدن و ریزش مو می‌شود. در حقیقت، یکی از نتایج شایع بی اشتهایی و دیگر اختلالات خوردن، ریزش شدید مو است.

2- علل شایع ریزش مو؛ بیش از حد آفتاب می‌گیرید

 وقتی بیرون می‌روید، اشعه ماورا بنفش خورشید باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی و قدرت مو می‌شود. گرما و قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی ممکن است مو و پوست سر را خشک کرده و به کوتیکول مو آسیب برساند، در نتیجه موهای شکننده‌ای ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به ریزش مو شود. موهای روشن بیشتر از موهای تیره در برابر آفتاب آسیب پذیر هستند!

مطلب مرتبط: ۶ روش فوق العاده موثر و سریع برای داشتن موهای سالم و درخشان

3- موها را محکم می‌بندید

محکم بستن موها یکی از علل شایع ریزش مو است مه حتی در موارد شدید، ممکن است منجر به آلوپسی شود، اختلالی که برای همیشه فولیکول را ضعیف می‌کند و رشد مو را غیر ممکن می‌کند.

۴. موها را به اندازه کافی نمی‌شویید

 خیلی کم شستن موها سبب تجمع آلودگی و جمع شدن چربی در پوست سر شده و می‌تواند باعث گرفتگی فولیکول‌های مو شود که رشد مو را دشوار می‌کند. این پیامد در صورت عدم درمان، اغلب منجر به کم پشتی و ریزش مو می‌شود.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که به جلوگیری از سفید شدن موها کمک می کنند

5- علل شایع ریزش مو؛ مرتباً موها را کوتاه نمی‌کنید

شاید ساده به نظر برسد، اما هر از چند گاهی کوتاه کردن موها می‌تواند به یک روند رشد سالم کمک کرده و از کم پشت شدن آنها جلوگیری کند.

6- با آب خیلی داغ دوش می‌گیرید

دوش گرفتن با آب خیلی داغ از علل شایع ریزش مو است. آب داغ تارهای مو و پوست کف سر را دهیدراته می‌کند. به این ترتیب ریشه‌ها آسیب می‌‌بینند و همین منجر به ریزش بیشتر موها می‌شود. آب داغ همچنین می‌تواند باعث افزایش میکروب و باکتری‌های موجود در سر شما شود.

7- سرتان را می خارانید

احساس خارش در پوست سر می‌تواند نتیجه عفونت قارچی، آلرژی یا التهاب باشد – همه اینها برای مو مضر هستند و به طور بالقوه باعث ریزش مو می‌شوند. اما هنگامی که شروع به خاراندن آن می‌کنید، به فولیکول های مو آسیب می‌رسانید و در نهایت ریزش شدیدتر مو را تجربه می‌کنید.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موهای تان را تسریع می‌کنند

8. با موهای‌تان بازی می‌کنید

کشیدن، چرخاندن و مالش موها می‌تواند به شکستن و ریزش مو کمک کند و در واقع از علل شایع ریزش مو است. با کشیدن مداوم تارهای مو، فولیکول‌ها را ضعیف می‌کنید. و دستان شما، هرچقدر که فکر کنید تمیز هستند، باز هم عرق، کثیفی و چربی‌ها دارند که به مو آسیب می‌رسانند.

9. موهای خیس را شانه می‌زنید

موهای خیس بسیار آسیب‌پذیر هستند. شانه کردن موها زیر دوش، بعد پیچیدن حوله به آن و باز هم شانه کردن و خشک کردن‌شان! همه اینها منجر به ریزش مو خواهند شد.

10. استعمال سیگرت

سیگرت یکی از علل شایع ریزش مو است، به ویژه در افرادی که از قبل این مشکل را داشته‌اند. سیگرت تامین اکسیژن در بدن را محدود می‌کند. فولیکول‌های مو برای قوی و سالم ماندن به خونرسانی تازه نیاز دارند. جریان کم خون رشد مو را کند می‌کند. بنابراین وقتی موها می‌ریزند، دیگر رشد نمی‌کنند. علاوه بر این ، توتون وارد پوست، جریان خون و فولیکول مو می‌شود که منجر به نازک شدن مو و در نهایت ریزش مو می‌شود.

مطلب مرتبط:  ۵ اشتباه رایجی که در مورد موهای تان مرتکب می شوید

11. علل شایع ریز مو؛ استرس

فولیکول‌های مو توسط شبکه‌ای از سلول‌های عصبی احاطه شده‌اند. هرگونه فعالیت شیمیایی نامطلوب در سیستم عصبی ممکن است سیگنال‌های ناخواسته‌ای را به فولیکول‌های مو ارسال کند. کمبود خواب همچنین یکی از علل شایع ریزش مو است. استرس در بسیاری از افراد منجر به کمبود خواب و در نتیجه ریزش مو می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان