۱۱ راز زبان بدن که به موفقیت بیشتر شما کمک می‌کند

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۲۳, ۱۳۹۹

این هم یک دلیل بهتر برای فکر کردن در مورد زبان بدن: علم نشان می‌دهد ما از سیگنال‌های غیرکلامی‌خود استفاده می‌کنیم. نحوه ایستادن، نشستن و حرکاتی که انجام می‌دهیم می‌تواند تأثیر چشمگیری در نحوه تفکر، احساس و عملکرد ما داشته باشد.

خوشبختانه آسان است. لازم نیست تمام روز به راز زبان بدن برای فایده بردن فکر کنید. در عوض، فقط زمان‌هایی را انتخاب کنید که به کمی اعتماد به نفس، خلاقیت یا کمی‌خوشی نیاز دارید.

1- صمیمیت بیشتر

از لمس استفاده کنید. لمس می‌تواند بر رفتار تأثیر بگذارد، احتمال سازگاری را افزایش دهد و باعث ‌شود شخصی که لمس می‌کند جذاب‌تر و مهربان‌تر به نظر برسد و حتی می‌تواند به شما در فروش کمک کند.

فرض کنید که قرار است به کسی تبریک بگویید. دست دادن یا (احتمالاً بهتر از این، بسته به شرایط) نوازش آرام شانه یا بازو می‌تواند به تقویت صداقت کلمات شما کمک کند.

این راز زبان بدن کمک می‌کند که فرد احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشد و شما احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت، زیرا می‌دانید که در زندگی فرد دیگری تغییراتی هرچند کوچک ایجاد کرده‌اید.

2- ابتکار و خلاقیت بیشتر

به گفته دارن لیپنیکی، استاد دانشگاه ملی استرالیا ، دراز کشیدن می‌تواند منجر به پیشرفت‌های خلاقانه شود.

او می‌گوید: “ممکن است ما خلاقانه‌ترین افکار خود را در حالی که به پشت دراز کشیده‌ایم پیدا کنیم.” یک دلیل ممکن است این باشد که مقدار بیشتری از ماده شیمیایی نورآدرنالین در حالی که ایستاده‌ایم ترشح می‌شود و نورآدرنالین می‌تواند توانایی تفکر خلاق ما را مهار کند. چه از این بهتر!‌ حالا بهانه‌ای برای ریلکس کردن بیشتر پیدا کرده‌ایم. اگر به دنبال خلاقیت هستید، این راز زبان بدن را نادیده نگیرید!

مطلب مرتبط: زبان بدن صورت؛ ۷ حالت صورت و معنایی که انتقال می دهند

3- اراده و عزم بالاتر

دقت کرده‌اید که وقتی سوزن سرنگ وارد بدن می‌شود خود به خود بدن‌تان را منقبض می‌کنید. چرا؟ این روش بدن شما برای تلاش برای به حداقل رساندن درد است.

منقبض کردن عضلات همچنین به شما کمک می‌کند تا با شنیدن اطلاعات منفی، تمرکز خود را حفظ کنید. و حتی می‌تواند توانایی شما در مقاومت در برابر خوردن غذای وسوسه انگیز را افزایش دهد. با اطلاع از این راز زبان بدن به نظر می‌رسد که تمام روز را باید منقبض شویم.

4- استقامت بیشتر

بله، درست است که دست به سینه شدن سیگنال منفی هم به مخاطب می‌فرستد اما از طرف دیگر، باعث می‌شود که مدت طولانی‌تری با یک مسئله “غیرقابل حل” کنار بیایید و عملکرد بهتری در مورد مشکلات قابل حل خواهید داشت. خیلی جالب است، زیرا استقامت صفتی است که کارآفرینان موفق به وفور به آن نیاز دارند.

علاوه بر این، اگر احساس اضطراب یا استرس دارید، دست به سینه شدن می‌تواند به آرامش شما کمک کند.

هر زمان احساس کردید گیر افتاده‌اید، دست به سینه شوید و پیش بروید.

5- راز زبان بدن؛ اعتماد به نفس بیشتر

امی کودی، استاد دانشگاه هاروارد، می‌گوید دو دقیقه ایستادن به زبان بدن بدن قدرت – صاف ایستادن، بازوها به سمت بیرون یا به سمت آسمان، یا دست به کمر ایستادن مانند سوپرمن – سطح اعتماد به نفس شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

قبل از اینکه وارد موقعیتی شوید که می‌دانید در آن عصبی، ناامن یا هراسان خواهید شد، این حالت را به خودتان بگیرید. قبل از برنامه سخنرانی هم این راز زبان بدن بسیار موثر است.

مطلب مرتبط: ۸ زبان نامناسب بدن که همین امروز باید کنار بگذارید

6- کاهش استرس با زبان بدن

اخم کردن و سایر حالات منفی صورت به مغز شما پیام می‌دهد اوضاع خوشایند نیست. بنابراین بدن شما با ترشح کورتیزول، که سطح استرس شما را افزایش می‌دهد، واکنش نشان می‌دهد.

استرس استرس بیشتری به وجود می آورد، استرس بیشتری ایجاد می‌کند و در کمترین زمان، شما به هم می‌ریزید.

و اما راه درمان این راز زبان بدن است: زوری لبخند بزنید. استرس کمتری خواهید داشت حتی اگر چیز دیگری در مورد شرایط تغییر نکند.

و یک نکته مثبت دیگر هم وجود دارد: وقتی لبخند می‌زنید، استرس سایرین هم کم می‌شود. که همین هم باز میزان استرس شما را کاهش می‌دهد. بنابراین با یک لبخند دو استرس را از بین ببرید.

7- آرامش بیشتر

اندکی جلو گرفتن سر در هنگام ملاقات با دیگران نشانگر احترام و فروتنی است و می‌تواند به از بین بردن اختلافات موجود در وضعیت کمک کند.

دفعه بعدی که شخصی را ملاقات کردید، سر خود را کمی به سمت جلو متمایل کنید، لبخند بزنید و تماس چشمی برقرار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

8- راز زبان بدن؛ به دیگران حس خوبی بدهید

شاید عجیب به نظر برسد، اما تحقیقات نشان می‌دهند که تقلید از عبارات غیرکلامی دیگران می‌تواند به شما در درک احساساتی که آنها تجربه می‌کنند، کمک کند.

از آنجا که همه ما احساسات خود را غیر کلامی بیان می‌کنیم، کپی برداری از این عبارات بر احساسات ما تأثیر می‌گذارد.

به طور خلاصه: حالات من را تقلید کنید و احساس من را بهتر درک خواهید کرد. این بدان معناست که شما می‌توانید به من کمک کنید تا از این احساسات بهتر عبور کنم. به علاوه، تقلید از حالات صورت (کاری که ما اغلب بدون فکر کردن انجام می‌دهیم) باعث می‌شود طرف مقابل احساس مثبتی نسبت به تعامل داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته از زبان بدن برای افزایش کاریزما

9- حذف تعارض

این راز زبان بدن را هر کسی گاهی نیاز خواهد داشت!‌ وقتی تنش زیاد است، چهره به چهره ایستادن مقابله‌ای به نظر می‌رسد.

وقتی می‌دانید آنچه می‌گویید باعث می‌شود در شخص دیگری چالش ایجاد کند، کمی زاویه‌دار بنشینید یا بایستید. و اگر روبروی فرد هستید، عقب نشینی نکنید. فقط کافیست زاویه کمی ایجاد کنید. شما به طور ضمنی از هرگونه تقابل ادراکی کاسته و از تنش احتمالی کم می‌کنید.

10 بهبود حفظ اطلاعات

تحقیقات نشان می‌دهد الزام کودکان به صحبت در حین یادگیری هیچ تاثیری در افزایش یادگیری ندارد، اما الزام آنها به استفاده از زبان اشاره به آنها کمک می‌کند تا دانش بدست آمده را حفظ کنند.

و اگر این برای بچه‌ها مفید باشد، برای ما هم مفید خواهد بود.

مطلب مرتبط: این ۱۰ زبان بدن رازهایی را از شخصیت شما فاش می کنند

11- راز زبان بدن؛ شادی و نشاط بیشتر

مسلماً جویدن آدامس ممکن است حرفه‌ای به نظر نرسد. با این حال تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که آدامس می‌تواند هوشیاری شما را بیشتر کند و زمان واکنش شما را بهبود ببخشد. و توجه ارادی و پایدار را بهبود ببخشد. و خلق و خوی شما را بهبود ببخشد

دفعه بعدی که باید یک مشکل دشوار را حل کنید، دراز بکشید، دست به سینه شوید و آدامش بجوید. شاید، فقط شاید، این همان ترکیب برنده‌ای باشد که شما برای دستیابی به موفقیت بعدی خود نیاز دارید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *