از ترور کریم خلیلی، امرالله صالح و سرور دانش جلوگیری شده است

توسطفریدون حسنی

اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که ریاست امنیت ملی شانزده نقطه بمب گذاری نشانی شده از سوی طالبان در مسیر رفت و آمد وی را شناسایی کرده و نیز دو نفر بازداشت شده از عاملان حمله انفجاری بالای کاروان او اعتراف کرده اند که قصد ترور کریم خلیلی و سرور دانش را نیز داشته اند.

امرالله صالح امروز چهارشنبه (13حوت) در گزارش جلسه امنیتی شش ونیم با اشاره به حمله 19 سنبله بالای کاروان حامل اش گفته است با وجودی اینکه طالبان آن را برعهده نگرفتند اما شبکه ای را که ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت کرده همه طالبانی اند که با لشکر طیبه که اکنون اسمش جیش محمد است از نزدیک کار می کنند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که تلاش امنیت ملی بخاطر دستگیری قاری سعید سردسته این گروه در ولایت کنر تا کنون بدون نتیجه بوده است.

او افزوده که دو نفر از بازداشت شدگان اعتراف کرده اند که تثبیت سلسله حرکت سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و کریم خلیلی رهبر حزب وحدت نیز در دستور کار شان بوده است.

به گفته او امنیت ملی جزییات را با کریم خلیلی و سرور دانش شریک می سازد.

این در حالی است که در انفجاری که به تاریخ 19 سنبله کاروان معاون اول ریاست جمهوری را در منطقه چهارراهی تایمنی شهر کابل هدف قرار داد بیش از ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

امرالله صالح نیز در این حمله به گونه سطحی زخمی شده بود.

پایان روند قانونی سازی موتر های یک کلید

امرالله صالح در ادامه نگاشته است که معیاد و ضرب الاجل برای ثبت و رسمی سازی موتر های بی اسناد و یک کلید به پایان رسیده است.

او تاکید کرده که بخاطر اینکه راه قاچاق مسدود شود این مدت هیچگاه تمدید و تجدید نمی شود و پس از این به پولیس و امنیت ملی هدایت و صلاحیت داده میشود که موتر های بی اسناد را مصادره کنند.

به گفته او برای مصادره این نوع موتر ها طرز العملی از قبل ترتیب شده است.

روند قانونی سازی موتر های بدون استاد پس از آغاز جلسات شش ونیم شروع شد و وزارت مالیه نیز روند ثبت وسایط بدون اسناد گمرکی که زیر نام «یک کلید» گشت‌وگذار می‌کنند را به تاریخ  11 عقرب آغاز کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *