جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

همین یک عامل، احتمال مرگ در اثر کووید-۱۹ را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همان اوایل همه گیری، مشخص شد که گروهی از افراد بیش از سایرین در مغرض عفونت شدید و مرگ ناشی از کووید-۱۹ هستند. در طول سال گذشته، تحقیقات زیادی برای مشخص کردن همه عوامل خطرزا انجام شده‌است: سن، اختلالات قبلی، وضعیت اقتصادی اجتماعی و برخی دیگر. در حالی که برخی از عوامل خطر غیرقابل کنترلند، موارد محدودی وجود دارد که در واقع قابل اصلاح هستند. و یکی از آنها در صورت عدم درمان، احتمال مرگ در اثر ویروس کرونا را در شما ۳ برابر می‌کند. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید این عامل چیست.

احتمال مرگ ناشی از کووید-۱۹ در افراد چاق بیشتر است

طبق مطالعه‌ای که در مجله AHA Circulation منتشر شده‌است، افرادی که از چاقی رنج می‌برند بیش از بقیه در اثر کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت شدید قرار دارند و احتمال مرگ – بدون توجه به سن – در اثر کرونا در آنها بیشتر است.

هندرن، دانشجوی تخصص قلب در مرکز پزشکی UT Southwester در دالاس، گفت: “افراد جوان اغلب فکر می‌کنند در برابر کووید-۱۹ شکست ناپذیر هستند، و ما می‌خواستیم بفهمیم که آیا این واقعا صحت دارد.”

در این مطالعه داده‌های بیماران بستری شده با کووید-۱۹ در 88 بیمارستان ایالات متحده  بررسی شد. “ما انتظار نداشتیم كه نتایج برای بزرگسالان اینقدر چشمگیر باشد. اگر شما در سنین 20 یا 30 یا 40 سالگی هستید، در صورت چاقی شدید شکست‌ناپذیر نیستید.”

آنها نه تنها دریافتند که چاقی یک عامل خطر واضح است، بلکه همراه با BMI خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ نیز افزایش می‌یابد.

آنها همچنین کشف کردند که بیماران زیر 50 سال با چاقی شدید در مقایسه با همسالان با وزن طبیعی 36٪ خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ بالاتر دارند.

اکنون، بیش از هر زمان دیگر، برای همه مهم است که بر سلامتی خود تمرکز کنند و از غذا به عنوان دارو برای تقویت سلامتی خود استفاده کنند و در نتیجه با کاهش احتمال بیماری در خودشان، از بار کلی سیستم مراقبت‌های بهداشتی بکاهند.

اگر جزو آدم‌های چاق هستید، زمان بهتری برای بحث در مورد سلامتی خود با پزشک‌تان و اقدام برای بهبود سلامتی ندارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان