۹ میراث ماندگار یک پدر برای پسرش

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۹, ۱۳۹۹

اگرچه برخی فکر می‌کنند مادران مهمترین نقش را در زندگی و تربیت کودک دارند، اما مواردی وجود دارد که پدر قطعاً بهتر انجام خواهد داد. مخصوصاً وقتی صحبت از پسر می‌شود. برخی از نکات تربیتی می‌توانند  میراث پدر برای پسرش باشند. با هم در این نوشتار می‌بینیم.

۱. برایش از اهمیت بردن و باختن بگویید

 به غیر از دوستان، بهترین همراه کودک برای بازی‌های مختلف کیست؟ پدر! و این فرصت خوبی برای آموزش خصوصیات خاص است. کودک از طریق این بازی‌ها طعم پیروزی را احساس می‌کند و متوجه می‌شود که برای رسیدن به آن چقدر باید تلاش کند.

و برای پدر، چنین بازی‌هایی فرصتی عالی برای برای آموزش این نکته است که شکست اجتناب ناپذیر است. اگر زمین خوردی، فقط باید بلند شوی و ادامه بدهی. هیچ چیز شرم‌آور در شکست وجود ندارد. این میراث پدر برای پسر، بی‌نهایت ارزشمند است.

۲. به او طرز برخورد درست با زنان را یاد بدهید

یک مادر هم می‌تواند به پسرش بگوید که چگونه با یک زن رفتار کند، اما پدر می‌تواند همه اینها را از طریق رفتار خودش نشان دهد. همراه پسرتان بیرون بروید و برای همسرتان گل بخرید. با هم به فروشگاه بروید و با فروشنده خانم مودبانه صحبت کنید تا کودک احترام به زنان را یاد بگیرد.

 ۳. میراث پدر برای پسرش؛ در مورد عشق گفتگو کنید

با گفتگو کردن به پسرتان فرصت بدهید که این احساس قدرتمند را بیاموزد. برای یک نوجوان، اگر پدرش از اولین عشقش بگوید و اینکه نباید عجله کند، یک هدیه ارزشمند خواهد بود. به علاوه، چنین گفتگوهایی برای اعتماد متقابل بسیار مفید خواهد بود.

 ۴. مبارزه کردن را به او یاد بدهید

 یک میراث پدر برای پسر می‌تواند آموختن مبارزه در زمان و مکان درست باشد. پدر تنها کسی است که می‌تواند به درستی به پسر خود یاد دهد که محکم و استوار باشد، و برای خودش و آنچه درست است بایستد. وی می‌تواند به او بیاموزد که تشخیص دهد چه موقع جنگیدن ارزش دارد و چه موقع کنار رفتن منطقی‌تر است.

او باید برای پسرش توضیح دهد و با مثال او نشان دهد که مهربانی ضعف نیست.

۵. کمکش کنید دیدگاه خود را نسبت به جهان داشته باشد

در این مورد حتی نیازی به انجام کار خاصی نیست. هر از گاهی فقط کنارش باشید و با او صحبت کنید. با کمک پدر، کودک می‌فهمد که چندین دیدگاه در مورد یک پدیده وجود دارد، و تجزیه و تحلیل و شکل دادن دیدگاه خودش را در مورد چیزها یاد می‌گیرد. به علاوه، این میراث پدر برای پسر، کمک شایانی خواهد بود برای اینکه بتواند چیزها را از زوایای مختلف بررسی کند.

۶. مسئولیت‌پذیری را به او یاد بدهید

به او یاد بدهید چیزی را که می‌گوید به بهترین نحو انجام بدهد و وقتی از عهده‌ش برنیامد رک و راست واقعیت را بگوید و مسئولیت کارش را بپذیرد.

۷. حمایت از واقعیت و عدالت را به او یاد بدهید

آموختن عدالت و انصاف برترین میراث پدر برای پسر است. با او در مورد راه‌هایی که می تواند عامل تغییر در خانواده، مدرسه و جامعه‌اش باشد صحبت کنید. در اینجا چند روش آسان وجود دارد که پسرتان می ‌واند به افرادی که ممکن است صدمه ببینند کمک کند.

– کنار کسی که ناراحت است، بنشین و با او صحبت کن

– در مقابل زورگویی که دیگران را آزار می‌دهد بایست

– خوراکی‌ات را با کسی که چیزی برای خوردن ندارد، تقسیم کن

۸. میراث پدر برای پسر؛ خوب صحبت کردن را به او یاد بدهید

به پسرتان بیاموزید که با همسالان و بزرگسالان مناسب و محترمانه صحبت کند. به او نشان دهید که برای انواع خاصی از شوخ‌طبعی زمان و مکان خاصی وجود دارد. و از او بخواهید در خانه مهارت‌های گفتاری و رفتاری را تمرین کند.

۹. مدیریت کردن پول را به او یاد بدهید

آنچه او با پولش انجام می‌دهد بازتاب چیزهایی است که برایش ارزش دارد. بنابراین شما مسئولیت این را دارید که پسرتان را کنارتان بیاورید و امور مالی خانواده را پیش چشم او مدیریت کنید. جزئیات، خوب و بد را به او نشان دهید و دلایل تصمیمات خود را برایش توضیح بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *