جلوگیری از افتادگی پوست: ۹ راهکار که پوست شل بعد از کاهش وزن را سفت کنیم

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۵, ۱۳۹۹

یکی از شایع‌ترین مشکلات بعد از کاهش وزن شل شدن پوست است. بسیاری از کسانی که وزن کم می‌کنند به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از افتادگی پوست هستند. اگر شما هم کاهش وزن داشته‌اید یا قصد کم کردن وزن‌تان را دارید، این مقاله برای‌تان مفید خواهد بود.

۱. اتاق خواب‌تان را خنک نگه دارید

باور کنید یا نه، برای جلوگیری از افتادگی پوست باید از کیفیت و کمیت خواب‌تان شروع کنید زیرا بر سلامتی و پوست شما تأثیر می‌گذارد. 4 چیز اصلی وجود دارد که باید بدانید:

اتاق خواب شما باید تا حد ممکن تاریک باشد.

اتاق خواب شما باید خنک باشد. بهترین دما 18 درجه سانتی گراد است. اگر احساس سرما می‌کنید، بهتر است از پتو استفاده کنید تا اینکه حرارت بخاری را زیاد کنید.

ظرف 2 ساعت قبل از خواب وعده‌های غذایی بزرگ نخورید.

هنگام خوابیدن در رختخواب‌، با موبایل یا تبلت کار نکنید.

۲. جلوگیری از افتادگی پوست؛ از کرم‌های دارای رتینوئید استفاده کنید

پزشکان استفاده از کرم رتینوئید برای سفت شدن پوست را پیشنهاد می‌کنند. مشتقات آن شامل ویتامین A است که گردش سلول‌های پوست را افزایش می‌دهند.

۳. هر روز 20 دقیقه پیاده‌روی کنید یا تمرینات قدرتی انجام دهید

فعال ماندن برای روحیه و سلامتی شما مفید است و در عین حال به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. این کار متابولیسم را بالا نگه می‌د‌ارد و سلول‌ها را با اکسیژن اشباع می‌کند. در نتیجه کیفیت پوست‌تان بهتر می‌شود.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان افزایش دهید

۴. با روغن بادام پوست‌تان را ماساژ دهید

روغن بادام جدای از نرم کردن پوست خشک می‌تواند رنگ پوست را بهبود بخشد. از آن برای ماساژ شکم استفاده کنید تا اثرش دو برابر شود. در طی این روش می‌توانید از کرم‌های سفت کننده نیز استفاده کنید. یک مطالعه نشان داد که ماساژ منظم با ابزار ماساژ اثرات مثبتی برای جلوگیری از افتادگی پوست دارد.

۵. پوست‌تان را ورق پلاستیکی بپیچید

اگر در خانه از ورق های پلاستیکی برای پیچیدن دور پوست استفاده می‌کنید، دقت کنید که به خصوص هنگام ورزش‌، آب کافی بنوشید. تمام دستورالعمل‌ها را دنبال کنید و از ورقهای پلاستیکی بیش از آنچه در نظر گرفته شده استفاده نکنید.

۶. جلوگیری از افتادگی پوست؛ روزانه یک وعده پروتئین بدون چربی بخورید

متخصصان خوردن 2 وعده میوه، 2 وعده سبزیجات و 0.75 گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن در روز را توصیه می‌کنند. یک قسمت پروتئین به اندازه کف دست شما تقریباً یک وعده است.

۷. اسکراب قهوه استفاده کنید

متخصصان پیشنهاد می‌کنند که ماساژ یا اسکراب قهوه می‌تواند باعث کشش بافت پوست شوند، بنابراین پوست شما ظاهر بهتری خواهد داشت. اگر کافئین را با رتینول و کارنیتین ترکیب کنید، ضخامت لایه بالایی پوست را افزایش می‌دهد. به نوع پوست 1-2 بار در هفته اسکراب قهوه کافی است و به جلوگیری از افتادکی پوست کمک می‌کند.

۸. به رنگ ادرار خود توجه کنید

اگر آب کافی بنوشید، رنگ ادرار به طور معمول باید در طول روز زرد کم رنگ باشد. اگر زرد تیره است، پس باید آب بیشتری بنوشید تا از دهیدراته شدن بدن که به کیفیت پوست نیز آسیب وارد می‌کند، جلوگیری‌ کنید.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

۹. رژیم غذایی سخت نگیرید

با شکنجه دادن خود با رژیم‌های سخت، نمی‌توانید پوست خود را دوباره سفت کنید. بدن به مواد مغذی از جمله چربی‌های سالم احتیاج دارد. متخصصان می‌گویند رژیم‌های سخت که کالری بسیاری کمی در روز دارند، می‌توانند برای پوست شما مضر باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *