۷ راهکار طبیعی برای درمان سریع جوش های سرسیاه

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۳, ۱۳۹۹

جوش های سرسیاه نوعی آکنه خفیف هستند که وقتی آلودگی و چربی روی صورت، منافذ پوست را مسدود می‌کنند، به وجود می‌آیند. معمولاً جوش‌های سرسیاه روی بینی و پیشانی پدیدار می‌شوند. و در صورت عدم مراقبت مناسب از پوست مرتباً برمی‌گردند. اگر نوع پوست چرب یا مختلط دارید، به احتمال زیاد دائما با جوش های سرسیاه دست و پنجه نرم می‌کنید. خبر خوب اینکه برخی مواد طبیعی می‌تواند به درمان سریع جوش های سرسیاه کمک کنند.

۱. جوش شیرین

 این ماده خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری دارد و به همین دلیل به درمان سریع جوش های سرسیاه کمک می‌کند. شما به سادگی باید سلول‌های مرده پوست و سبوم اضافی را لایه برداری کنید. تنها چیزی که برای انجام این درمان خانگی نیاز دارید مقداری جوش شیرین است که با آب مخلوط کرده و یک خمیر شل ایجاد می‌کنید. خمیر به دست آمده را به مناطق مربوطه بمالید و بعد از 15-20 دقیقه آن را بشویید. حتی می‌توانید هر روز این کار را انجام دهید تا نتایج را زودتر ببینید.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

۲. زردچوبه

 زردچوبه و نمک ترکیب بسیار خوبی را برای درمان جوش های سرسیاه تشکیل می‌دهند. این ماده دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا بدون دردسر زیاد از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید. خیلی ساده مقداری زردچوبه و روغن نارگیل را مخلوط کرده و این خمیر را روی مناطق مورد نظر بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. می‌توانید یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید و جادوی آن را ببینید.

مطلب مرتبط: ۸ کاربرد زیبایی روغن نارگیل که تا به حال به گوش تان نخورده است

۳. درمان سریع جوش های سرسیاه؛ ماسک عسل

 هنگامی که عسل با تخم مرغ مخلوط می‌شود و به نواحی دارای جوش سرسیاه استفاده می‌شود، به کاهش ترشح چربی و کاهش سایز منافذ کمک می‌کند. بعد از 20 دقیقه ماسک را بشویید و شاهد یک درخشش فوری باشید. برای گرفتن نتیجه می‌توانید این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

مطلب مرتبط: پاکسازی پوست در خانه؛ ۶ ترکیب طبیعی برای پاکسازی پوست

۴. شکر قهوه‌ای، عسل و آبلیمو

ترکیب این سه ماه نوعی اسکراپ خانگی را تشکیل می‌دهد و به درمان سریع جوش های سرسیاه کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای، دو قاشق غذاخوری لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به صورت دورانی روی صورت بمالید و قبل از آبکشی، به مدت پنج دقیقه آن را ماساژ دهید و بعد مرطوب کننده بزنید.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفت کننده پوست که بسیار موثر هستند

۵. روغن نارگیل و شکر

روغن نارگیل و شکر را مخلوط کنید تا یک اسکراب بدن برای خودتان درست کنید. این ترکیب را می‌توانید درهر جایی از بدن استفاده کنید. بعد از ماساژ آرام ماسک روی قسمت دارای جوش سرسیاه، صورت‌تان را بشویید. این ترکیب درمان سریع جوش های سرسیاه است.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی متشکل از دو ماده که پوست بی عیب و نقصی برای تان فراهم می کند

۶. درمان سریع جوش های سرسیاه؛ چای سبز

یک قاشق چای خوری برگ چای سبز را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در مناطق آسیب دیده ماساژ دهید. سپس صورت‌تان را بشویید و یک مرطوب‌کننده بزنید. از این روش درمانی می‌توان دو یا سه روز در هفته استفاده کرد.

۷. سفیده تخم مرغ

ابتدا یک سفیده تخم مرغ را خوب بزنید و روی پوست (تمیز) بمالید. سپس یک دستمال کاغذی را روی صورت بگذارید (روی چشم یا دهان نه) و یک لایه دیگر از سفیده تخم مرغ بزنید. اجازه دهید ماسک حدود 20 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس به راحتی آن را جدا کنید. این درمان سریع جوش های سرسیاه کمک‌تان می‌کند به راحتی از شر جوش های سرسیاه خلاص شوید.

مطلب مرتبط: مراقبت از صورت؛ ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *