جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اتحادیه اروپا؛ گروه طالبان مسوول اکثر ترورهای هدفمند اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش قتل های هدفمند فعالین حقوق بشری و رسانه ای می گوید طالبان مسوول اکثر این تروها اند و باید این روند را متوقف سازد.

نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا در افغانستان شب گذشته (28دلو) در توییتی نگاشته است که گزارش منتشر شده یوناما یادآوری به موقعی است که قتل های «وحشتناک» فعالین حقوق بشر، روزنامه نگاران و دیگران ادامه دارد.

اتحادیه اروپا ضمن محکومیت این ترورها تاکید کرده که طالبان مسوولیت اکثر این خشونت های هدفمند را برعهده دارد.

این اتحادیه با بیان اینکه ترورهای هدفمند باید متوقف شود خاطرنشان کرده که از تمام افغانانی که مدافع دموکراسی و حقوق بشر اند و نیز از سازوکارهایی برای کمک به منابع انسانی و روزنامه نگاران آسیب دیده پشتیبانی می کند.

اتحادیه اروپا همچنان از دولت افغانستان خواسته است که تلاش هایش برای تقویت اقدامات حفاظتی و تأمین عدالت برای قربانیان انجام دهد.

ترورهای هدفمند

این در حالی است که افغانستان در ماه های اخیر شاهد افزایش ترورهای هدفمند بوده است.

هیئت معاونیت ملل متحد (یوناما) در گزارش تازه اش دو روز قبل اعلام کرد که تنها پس از آغاز مذاکرات صلح دست کم یازده مدافع حقوق بشری و کارمندان رسانه ای در حملات هدفمند در افغانستان کشته شده اند.

یوناما در این گزارش خود گفته بود که این روند ترورهای هدفمند همراه با عدم پذیرفتن مسوولیت آن باعث ایجاد فضای ترس در بین مردم شده و در نتیجه فضای حقوق بشری و رسانه ای را تغییر داده و نیز شمار زیادی از افراد مسلکی در کارشان دست به خودسانسوری زده، کارشان را رها و شمار آنان نیز از افغانستان فرار کرده اند.

به گفته یوناما حملات بر علیه نمایندگان بخش حقوق بشر و عرصه رسانه در افغانستان موضوع جدید نیست اما در نوع قتل ها تغییر مشخص ایجاد شده که موج اخیر هدف قرار دادن عمدی، برنامه ریزی شده و با قصد قبلی افراد که عاملان آن ناشناس باقی مانده اند در تضاد با سال های گذشته است.

گزارش یوناما که قتل های هدفمند را از اول جنوری ۲۰۱۸ تا ۳۱ جنوری ۲۰۲۱ پوشش داده است همچنان گفته که در این مدت در مجموع ۶۵ تن از مدافعین حقوق بشر و متخصصین رسانه ای کشته شده اند.

هرچند افزایش ترورهای هدفمند در افغانستان با واکنش های گسترده همراه شده اما تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این ترورها را برعهده نگرفته است.

باوجود تاکید مقامات دولتی افغانستان بر دست داشتن طالبان در این ترورها گروه طالبان بارها دست داشتن در این رویدادها را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان