۸ راهکار موثر که یک شبه جوش و آکنه را از بین ببرید

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۳, ۱۳۹۹

جوش و آکنه معمولا در نوجوانان و جوانان به میزان بیشتری رخ می‌دهد. با این حال، همه ما گاهی مستعد تجربه این برجستگی‌های ناخوشایند هستیم. اما روش‌هایی برای درمان یک شبه جوش وجود دارد که طبیعی و مقرون به صرفه هستند. ما قصد داریم در این مقاله به برخی از این روش‌ها بپردازیم

1.یخ

یخ برای کاهش التهاب، قرمزی و تورم ناشی از جوش فوق‌العاده است، و در عین حال به افزایش گردش خون در ناحیه آسیب‌دیده می‌شود. یخ برای انقباض منافذ پوست و حذف چربی و آلودگی بسیار مناسب است. برای انجام این درمان یک شبه جوش، یک تکه یخ را لای یک پارچه نازک بپیچید و روی جوش قرار دهید. پنج دقیقه صبر کنید و سپس تکرار کنید.

2.لیمو

آب لیمو سرشار از ویتامین C است، یک ماده قوی در مبارزه با جوش. آبلیمو همچنین خاصیت خشک کنندگی دارد. به عنوان یک درمان یک شبه جوش، استفاده از آبلیمو تازه ضروری است.

چند حالت مختلف برای استفاده از این روش وجود دارد:

– یک تکه پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و قبل از خواب روی جوش قرار دهید.

– یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق چایخوری پودر دارچین هم بزنید و روی بمالید. اجازه بدهید تا صبح بماند. صبح، پوست را با آب گرم بشویید.

* نکته: این روش درمانی برای کسانی که پوست حساس دارند توصیه نمی‌شود.

3.خمیردندان

شوخی به نظر می‌رسد اما خمیر دندان سفید می‌تواند درمان یک شبه جوش باشد. قبل از خواب، خمیر دندان را روی جوش قرار دهید. صبح صورت‌تان را با آب گرم بشویید. با انجام این درمان بهبود قابل ملاحظه‌ای در تورم ناحیه آسیب دیده خواهید دید.

مطلب مرتبط: ۵ ماسک سفت‌کننده پوست که بسیار موثر هستند

4. درمان یک شبه جوش؛ بخار

بخار برای باز کردن منافذ پوست عالی است و به از بین بردن باکتری‌ها، آلودگی و چربی‌هایی که منافذ را مسدود می‌کند کمک می‌کند. این یک برنامه روزمره عالی برای حفظ سلامت پوست و تمیز نگه داشتن منافذ پوست است. برای انجام این درمان آب گرم را در یک ظرف مناسب مانند یک کاسه بزرگ بریزید.

– صورت را در فاصله مناسب از آب گرم نگه دارید و ۵ تا ۱۰ دقیقه بمانید.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست که تاثیر عالی دارند

5. آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث تسکین و ترمیم پوست می‌شود. قرار دادن کمی ژل آلوئه ورای تازه روی جوش به مدت شب تا صبح، می‌تواند نوعی درمان یک شبه جوش باشد.

6. عسل

یک قطره عسل می‌تواند روی پوست شگفتی ایجاد کند. خواص ضد باکتریایی عسل می‌تواند التهاب را کاهش دهد. یک یا دو قطره عسل را شب تا صبح روی جوش بگذارید و صبح بشویید.

مطلب مرتبط: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

7. درمان یک شبه جوش؛ آسپرین خرد شده

یک قرص آسپرین را خوب پودر کنید و با اضافه کردن چند قطره آب خمیر آماده کنید و روی جوش قرار بدهید. این درمان یک شبه جوش، التهاب را تسکین می‌دهد.

8. چای سبز

اجازه بدهید یک کیسه چای سبز دم کرده خنک شود. سپس آن را روی جوش قرار دهید. به عنوان یک درمان یک شبه جوش، قبل از خواب چای سبز را روی جوش قرار بدهید. خاصیت ضدالتهابی آن می‌تواند تورم و قرمزی را کاهش دهد.

مطلب مرتبط: نوشیدن چای سبز به این ۴ شیوه سلامت پوست را بهبود می دهد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *