کنگره امریکا: ایالات متحده باید خروج نیروهای خود از افغانستان را به تاخیر اندازد

توسطفرشته فرهنگ

بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در گزارش کنگره امریکا زیر نام “گروه مطالعه‌ افغانستان” به ریاست جنرال جوزف دانفورد که روز چهارشنبه (۱۵ دلو) منتشر شده، آمده که با توجه به شرایط، خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، می‌تواند سبب بی ثباتی در منطقه، قوی شدن شبکه‌ القاعده و تشدید جنگ های داخلی در این کشور شود.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده باید مهلت تعیین شده تا 1 ماه می برای خروج نیروهای خود از افغانستان را تمدید کند که این مورد به دولت بایدن اجازه می‌دهد تا در سیاست خود در قبال افغانستان تجدید نظر کند و کاهش نیروها را نسبت به پیشرفت در مذاکرات صلح و همچنین کاهش خشونت های طالبان و مهار القاعده تنظیم نماید.

طبق این گزارش، خروج کامل سربازان آمریکایی در ماه می بدون در نظر گرفتن پیشرفت در گفتگوهای صلح، می‌تواند سبب فروپاشی دولت افغانستان شود.

در این گزارش آمده است که سیاست ایالات متحده باید بازنگری شود تا اطمینان حاصل گردد که مذاکرات صلح در دوحه بین طالبان و هیاتی که شامل مقامات دولت افغانستان است، به یک توافق با دوام می‌رسند.

گزارش گروه مطالعه افغانستان همچنین هشدار داده که ممکن است گروه طالبان با تمدید ماموریت سربازان آمریکایی در افغانستان موافق نباشند و از گفتگوهای صلح بیرون شود.

با این حال وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش گفته است که تا کنون هیچ تصمیمی در مورد شمار سربازان آمریکایی در افغانستان گرفته نشده و دولت آمریکا، در حال بازنگری توافق نامه دوحه است.

گروه مطالعه افغانستان، در دسامبر سال 2019، از سوی کنگره آمریکا ایجاد شد تا در خصوص سیاست آمریکا در برابر صلح افغانستان پیشنهاداتی تهیه و ارائه کند.

کار این گروه در اپریل 2020 شروع شد و گزارش خود را روز چهارشنبه (15 دلو) منتشر کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *