جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۸ چای گیاهی فوق العاده برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

برخی از چای‌های گیاهی و دارویی می‌توانند باعث از بین رفتن استرس، آرام کردن ذهن و رفع اضطراب گاه به گاه شوند. اما مهم است بدانید آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شما مفید نباشد. در واقع، یافتن چای گیاهی یا دارویی مناسب شما می‌تواند زمان‌بر باشد. این نوشتار را بخوانید تا با ۸ چای گیاهی موثر برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب آشنا شوید.

1. بابونه

یک مطالعه در سال 2016 دریافت که استفاده طولانی مدت از عصاره بابونه به طور قابل‌توجهی علائم متوسط ​​تا شدید اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را کاهش می‌دهد.

۲. آرام کردن ذهن و رفع اضطراب؛ اسطوخودوس

اسطوخودوس به دلیل اثرات تثبیت‌کننده خلق و خو و آرام بخش به طور گسترده‌ای شناخته‌شده است. اما آیا می‌دانید ممکن است به اندازه برخی از داروها در رفع اضطراب موثر باشد؟

محققان در یك مطالعه در سال 2010 دریافتند كه سیلکسان، كپسول اسطوخودوس، به اندازه لورازپام در بزرگسالان مبتلا به GAD موثر است.

۳. چای سبز

چای سبز سرشار از ال-تیانین، اسید آمینه‌ای است که ممکن است اضطراب را کاهش دهد. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد دانشجویانی که چای سبز می‌نوشند به طور مداوم فشار روانی کمتری دارند. بنابراین چای سبز هم در دسته چای‌های مناسب برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب قرار می‌گیرد.

مطلب مرتبط: چای سبز به این ۷ شیوه سلامت پوست را بهبود می دهد

۴. ریحان مقدس

ریحان مقدس که تولسی نیز نامیده می‌شود برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب عالی است. یک مطالعه نشان داد که مصرف عصاره ریحان مقدس علائم اختلال اضطراب فراگیر را کاهش می‌دهد.

۵. زردچوبه

زردچوبه غنی از ترکیب ضد التهابی کورکومین است. یک بررسی تحقیقاتی 2017 منبع معتبر دریافت که کورکومین می‌تواند اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی داشته باشد.

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست؛ ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

۶. آرام کردن ذهن و رفع اضطراب؛ رازیانه

از قدیم‌الایام چای رازیانه برای رفع اضطراب استفاده می‌شد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه معتبر در سال 2018 متوجه شد که رازیانه دارای اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی در زنانی است که یائسه بودند.

۷. گل رز

بوی گل رز با آرامش همراه است و حداقل یک مطالعه این موضوع را تأیید می‌کند. محققان در یک مطالعه 2016 دریافتند که رایحه درمانی با گلاب به کاهش احساس اضطراب در افراد مبتلا به بیماری کلیه در مرحله نهایی کمک می‌کند. عطر گلاب برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب موثر است.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه هشداردهنده که کلیه های تان درست کار نمی کنند

۸. آرام کردن ذهن و رفع اضطراب؛ جینسنگ

جینسنگ ممکن است یک درمان جهانی نباشد، اما تحقیقات از مزایای آن پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک مطالعه 2013 نشان می‌دهد که ممکن است به محافظت از بدن در برابر اثرات استرس کمک کند. برخی از منابع معتبر منبع همچنین نشان می‌دهد که ممکن است خستگی را کاهش دهد.

۸. شیرین بیان

ریشه شیرین بیان که یکی از عناصر محبوب گیاهی در چای‌ها و جوشانده‌های سرماخوردگی و آنفولانزا است، برای کاهش استرس و خستگی و همینطور آرام کردن ذهن و رفع اضطراب هم استفاده می‌شود.

محققان در مطالعه‌ای روی موش‌ها دریافتند که عصاره شیرین بیان می‌تواند اثرات ضد اضطرابی داروهای اضطراب را افزایش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان