جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکنش به ۱۸ نوع گوشت؛ توضیح واحد عملیاتی ارگ ریاست جمهوری چیست؟

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آن که مصرف گوشت کارمندان ریاست جمهوری خبرساز شد واحد عملیاتی ارگ ریاست جمهوی می گوید کارمندان نهادهای ریاست جمهوری تنها سه نوع گوشت استفاده می کنند.

صداقت‌الله صادق، معاون مالی و اداری واحد عملیاتی و حمایوی ارگ ریاست‌ جمهوری امروز چهارشنبه (۸ دلو) در یک نشست خبری گفت که مینوی غذایی مقامات و کارمندان نهادهای ریاست جمهوری سه نوع گوشت شامل گوشت گوساله، گوسفند و مرغ است.

صادق افزود که گوشت در نهادهای ریاست جمهوری به طور جداگانه هفته‌ای سه روز صرف می‌شود و باقی سه روز هفته مینوی آنها شامل هیچ نوع گوشت نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد که اداره عملیاتی و حمایوی برای ۱۴ هزار کارمند نان چاشت صرف می کند که شامل دفاتر معاون اول، معاون دوم، شورای عالی مصالحه، دفتر رییس جمهور سابق، ریاست دفتر ریاست جمهوری و واحدهای جانبی آن و ریاست عمومی اداره امور و واحد های جانبی آن می شود.

به گفته او مصارف غذای چاشت کارمندان ومقامات این ادارات، از معاشات شان وضع می شود و مقامات و کارمندان این نهادها به طور اوسط روزانه ۱۲۰ افغانی از معاش خود را برای نان چاشت می پردازند و مصارف غذا از بودجه دولت پرداخت نمی شود.

صداقت الله صادق تاکید کرد لیستی که به رسانه ها داده شده که در آن از ۱۸ نوع گوشت یاد آوری شده و شامل کبک، بودنه، ماهی، فیل مرغ و انواع مختلف گوشت گوساله و گوسفند می شود لیست قرارداد غذای روزمره ریاست جمهوری نه بلکه قرارداد چهارچوبی است که شامل انواع مختلف النوع گوشت می شود اما الزاماً تمام آن تدارک نمی شود.

او تاکید کرد که این از این لیست تنها در وقت فرمایش، در مراسم و ضیافت های کلان ملی و بین المللی استفاده می شود.

او خاطرنشان کرد که در سال گذشته مصارف انواع گوشت خارج از مینوی غذایی معمول، تنها چهارصد و ۱۱ هزار افغانی بوده که این انواع گوشت تنها در ضیافت های مهمانان عالی رتبه دول خارجی، از جمله ضیافت برای نخست وزیر پاکستان صرف شده است.

خبرسازی ۱۸ نوع گوشت

مینوی غذای کارمندان نهادهای ریاست جمهوری پس از آن جنجالی شد که خان آقا رضایی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان اسناد تدارکاتی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد در آن ۱۸ نوع گوشت به ارزش ۶۳ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۵۴۰ افغانی برای ریاست دفتر مقام عالی ریاست‌جمهوری افغانستان برای منظوری به کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد شده است.

رضایی با انتشار این اسناد مدعی شده بود که خرید ۱۸ نوع گوشت برای اداره امور ریاست‌جمهوری پیشنهاد شده است.
این افشاگری خان آقا رضایی در روزهای اخیر با سروصداهای زیادی مواجه شد وشمار زیادی از کاربران فضای مجازی و نیز رسانه‌ها به آن پرداختند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان