۷ نکته برای درک تفاوت بین ناراحتی موقتی و افسردگی

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۶, ۱۳۹۹

غم و اندوه بخشی از زندگی است. اما هنگامی که به افسردگی تبدیل و به اضطراب شدید منجر شود، وقت آن است که به درمان مشکل بپردازیم و کمک بگیریم.

تفاوت بین اندوه و افسردگی

بسیاری از مردم غم و اندوه را با افسردگی اشتباه می‌گیرند. در حالی که غم و اندوه بخش کوچکی از افسردگی است که احساس اضطراب، پشیمانی و انزجار را تقویت می‌کند، نمی‌توان آن را به عنوان افسردگی سو تعبیر کرد.

مطلب مرتبط: از اضطراب خواب تان نمی‌برد؟ این ترکیب طبیعی را امتحان کنید

غم و اندوه احساسی موقتی است که ممکن است بیش از آنکه به خودی خود بروز کند، تحریک شود. در واقع اندوه احساسی است که برای لحظاتی کوتاه می‌آید و می‌رود، اما تاریکی طولانی بر جای نمی‌گذارد. از سویی دیگر، افسردگی می‌تواند در هر زمان، بدون هیچ دلیلی ایجاد شود و می‌تواند به مدت طولانی ادامه داشته باشد، و بر آرامش روحی، سلامت روانی و جسمی تأثیر بگذارد.

نشانه‌هایی برای تعیین اینکه آیا غم و اندوه شما نوعی افسردگی است یا نه

افسردگی می‌تواند به گونه‌های مختلفی بروز کند. غم و اندوه نیز بخشی از آن است. در اینجا برخی نشانه‌ها می‌بینید که به شما نشان می‌دهند موقتا اندهگین هستید یا افسردگی دارید.

مطلب مرتبط:  ۵ ویتامین  و ماه مغذی که برای سلامت روان ضرورت دارند

۱. اندوه طاقت فرسا

غم و اندوه یک حالت شایع است که می‌تواند در تمام گروه‌های سنی رخ دهد. موقتی است و شما می‌توانید با حواس پرتی و فعالیت‌هایی که ذهن شما را از مشکل موجود منحرف می‌کند، بر آن غلبه کنید. با این حال، افسردگی مجموعه ای از احساسات طاقت فرسا است، که منشأ مشخص ندارند و ممکن است باعث ایجاد حالت گیجی و گمراهی شوند.

۲. غم و اندوه بدون دلیل

وقتی غم و اندوه رخ می‌دهد، یک دلیلی پشت آن نهفته است و دقیقاً می‌دانید که چرا چنین احساساتی را تجربه می‌کنید. اما در افسردگی، با هجوم ناگهانی عواطف روبرو می‌شوید که هیچ منشا و دلیلی در ظاهر ندارند.

مطلب مرتبط: ۱۴ نشانه افسردگی در کودکان که هر پدر و مادر باید بداند

۳. انجام کارها و وظایف دشوار می‌شود

شما با وجود غم و اندوه کارتان را انجام می‌دهید، زیرا دلایل آن را می‌دانید و با فعالیت‌های مختلف ذهن خود را منحرف می‌کنید. با این حال، افسردگی تمرکز را می‌گیرد و ذهن را از انجام هر کار مثبتی منع می‌کند. فرد مبتلا هیچ معنا و مفهومی در زندگی نمی‌یابد و بنابراین ترجیح می‌دهد همه چیز را به همان حال که هست رها کند.

۴. از دست دادن علاقه به دوستان

در غم و اندوه، مردم در کنار خانواده و دوستان آرامش می‌یابند. اما در افسردگی، سعی می‌کنید از عزیزانتان دوری کنید. ذهن شما چنان به احساسات منفی آلوده می‌شود که منزوی کردن خود را نسبت به بودن در کنار مردم ترجیح می‌دهید. و همین احتمال ابتلا به نوع شدیدتر افسردگی را ایجاد می‌کند.

مطلب مرتبط: با این نسخه خوراکی، افسردگی را شکست دهید

۵. غم و اندوه‌تان ادامه دارد و به خودی خود از بین نمی‌رود

همانطور که مشخص است، غم و اندوه موقتی است و خودش از بین می‌رود. اما افسردگی ماندگار می‌شود و به خودی خود از بین نمی‌رود. اگر فردی از نزدیکا‌ن‌تان از افسردگی رنج می‌برد، احتمالاً برای گذر از آن به کمک شما نیاز خواهد داشت. این مشکل چیزی نیست که فرد بتواند به تنهایی از پس آن برآید.

۶. نوسانات خلقی

گرچه غم و اندوه هم می‌تواند نوسانات خلقی ایجاد کند، اما جایی برای عذرخواهی و پذیرش باقی می‌گذارد. اما افسردگی می‌تواند منجر به افزایش سطح اضطراب و عصبانیت شود که به نوعی هر نوع آشتی و پیوند را منع می‌کند.

مطلب مرتبط: افسردگی فقط در مغز لانه نمی کند؛ ۷ نشانه فیزیکی این بیماری چیست؟

۷. نداشتن تمرکز

از عدم توانایی در تعیین علت استرس و اضطراب خود گرفته تا نداشتن علاقه به زندگی، افسردگی می‌تواند باعث شود که تمرکزتان از بین برود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *