جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

ادویه شفابخش: ۵ برترین خواص دارچین برای سلامتی

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

عطر و طعم بی‌نظیر دارچین قرن‌هاست که حس انسان را به وجد می‌آورد. دارچین یکی از اولین ادویه‌هایی بود که در جهان باستان مورد استفاده قرار گرفت. و امروزه هنوز هم طرفداران خود را دارد. با ما در این نوشتار همراه باشید تا با ۵ برترین خواص دارچین، ادویه شفابخش برای سلامتی آشنا شوید!

۱. خواص دارچین؛ مفید برای سرفه و سرماخوردگی

 با نوشیدن مقداری جوشانده دارچین، گلوی‌تان را تسکین دهید. خیلی ساده، یک تکه چوب دارچین را در آب گرم خیسانده و با چند قطره عسل حدود دو تا سه بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید چوب دارچین را بجوشانید و بخارش را استشمام کنید تا احتقان از بین برود.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی سرفه که بسیار موثر هستند

۱. درمان آکنه و خشکی پوست

از دارچین می‌توان به عنوان درمان خانگی آکنه استفاده کرد. مقداری پودر دارچین را با گلاب مخلوط کرده و روی صورت بمالید. بعد از 10 دقیقه بشویید. خواص ضد میکروبی دارچین از رشد باکتری‌های آکنه جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توان از دارچین غنی از آنتی‌اکسیدان همراه با عسل برای ساختن اسکراب (رویه ساب) پوست زبر استفاده کرد تا درخشندگی و لطافت را به شما بازگرداند.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی برای جوانسازی پوست صورت که تاثیر عالی دارند

۳. خواص دارچین؛ مو و زیبایی

 دارچین به بهبود جریان خون پوست سر، تقویت ریشه مو و رشد مو شناخته‌شده است. برای تهیه ماسک مو دو قاشق چایخوری پودر دارچین، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید. برای نرم کردن مو می‌توانید تخم مرغ هم اضافه کنید. ماسک را روی موی خیس بگذارید، 10-15 دقیقه صبر کنید و بشویید. خواص ضد باکتری دارچین همچنین به جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۶ روش فوق العاده سریع و موثر برای داشتن موهای سالم و درخشان

۴. کمک به هضم

دارچین هضم و جذب را بهبود می‌دهد. این ادویه یک ضد باکتری است و عفونت‌ها را در مسیر دستگاه گوارش بهبود می‌بخشد. اگر از ناراحتی معده رنج می‌برید، چای دارچین می‌تواند بسیار تسکین‌دهنده باشد. برای اسهال هم، نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط با ماست باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

مطلب مرتبط:  ۸ چای گیاهی که بدن تان بابت نوشیدن شان از شما سپاسگزار خواهد بود

۵. خواص دارچین؛ مسکن طبیعی

دارچین در موارد خاص می‌تواند به عنوان مسکن درد عمل کند. برای سردرد سینوسی می‌توانید  نصف قاشق چایخوری دارچین را با آب ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی پیشانی بمالید. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ترکیب پودر دارچین و عسل یا زنجبیل می‌تواند به درمان درد آرتروز کمک کند. دارچین منبع خوبی از منگنز است که به ساخت استخوان‌ها و سایر بافت‌های همبند کمک می‌کند. از این رو برای تسکین درد آرتروز و پوکی استخوان مفید است. ترکیب پودر دارچین و زنجبیل برای استفاده موضعی می‌تواند درد عضلات بعد از ورزش را کاهش دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان