جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۸ نشانه که روده های تان به توجه بیشتری نیاز دارند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

روده انسان از آنچه تصور می‌شد پیچیده‌تر است و تأثیر زیادی بر سلامت کل بدن دارد. روده سالم به داشتن سیستم ایمنی قوی، سلامت قلب، سلامت مغز، بهبود خلق و خو، خواب درست و هضم موثر کمک می‌کند، و ممکن است به جلوگیری از برخی سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمنی نیز کمک کند. بنابراین مراقبت از روده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این نوشتار ۸ نشانه می‌بینیم که روده‌‌های‌تان به توجه بیشتری نیاز دارند.

1. ریزش مو قابل‌توجه‌تر از قبل است

اگرچه ریزش مو به طور روزمره طبیعی است، اما ریزش بیش از حد مو و ظاهر شدن لکه‌های طاس بسیار هشدار دهنده است. ریزش مو اغلب با استرس همراه است. اما متخصصان پزشکی دریافته‌اند که فراتر از استرس، روده ممکن است مسئول ریزش موها باشد. به این دلیل که روده ما وظیفه تولید ویتامین B7 یا بیوتین را دارد که از ریزش مو و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

2. وزن شما در حال نوسان است

 اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام با وزن خود دست و پنجه نرم می‌کنید و رژیم‌های متعدد را آزمایش کرده‌اید، ممکن است لازم باشد بدن خود را دوباره مورد بررسی قرار دهید. یکی از دلایل افزایش وزن و کاهش وزن که مردم واقعاً جدی نمی‌گیرند، اوضاع سلامت روده است. روده‌ای که به درستی کار نکند، نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را جذب کند، که می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی و عدم توانایی در تنظیم قند خون و چربی شود. بله، سلامتی ضعیف روده می‌تواند باعث افزایش وزن شود.

3. به طور ناگهانی برخی غذاها را تحمل نمی‌کنید

 دستگاه گوارش وظیفه تجزیه غذا و دفع سموم از غذاهایی را دارد که می‌خوریم. هنگامی که روده ما بیمار است، بدن نمی‌تواند سموم را به درستی از بین ببرد، و باعث می‌شود که ما نسبت به غذاهای خاص واکنش نشان دهیم.

4. دائماً ولع خوردن برخی غذاها را دارید

روده‌ای که قادر به پردازش غذایی که می‌خوریم نباشد، می‌تواند عدم تعادل ایجاد کند. این عدم تعادل می‌تواند باعث افزایش ولع مصرف در گروه غذایی ناسالم از قندها و چربی‌ها شود، که حتی می‌تواند برای سلامت روده بیش از پیش مضر باشد.

5. نمی‌توانید خوب بخوابید

برای اینکه بتوانیم خوب بخوابیم، به هورمونی به نام سروتونین نیاز داریم. سروتونین، همچنین به عنوان “هورمون حس خوب” شناخته می‌شود، یک ماده شیمیایی که به بدن ما کمک می‌کند تا الگوی خواب ما را تنظیم کند. بدون عملکرد مناسب روده که مسئولیت تولید بخش زیادی از این هورمون را دارد، ممکن است در به خواب رفتن دچار مشکل شویم.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که دچار کمبود سروتونین هستید

6. در حال تجربه مشکلات پوستی هستید

 روده ما اولین خط دفاعی در هنگام مبارزه با بیماری‌ها در بدن است. آنزیم‌های معده و اسید نه تنها غذای ما را تجزیه می‌کنند بلکه برای جلوگیری از بروز عفونت، آن را تمیز و استریل می‌کنند. وقتی روده شما به شکلی که باید عمل نمی‌کند، قادر به پردازش صحیح غذایی که می‌خورید، نیست، روندی که می‌تواند منجر به بیماری‌های پوستی مانند اگزما و سایر تحریکات پوستی شود.

7. زیاد دستشویی می‌روید

 با توجه به این واقعیت که یک روده ناسالم قادر به پردازش صحیح غذا نیست، ممکن است مکررا و با حس ناراحتی معده به دستشویی برویم. به غیر از اسهال، علائم دیگری مانند نفخ و گاز یا دل درد و یبوست می‌تواند نشانه عدم سلامت روده‌ها باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان