۴ پیش بینی جذاب ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۱ که هوش از سرتان می برد!

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۸, ۱۳۹۹

ایلان ماسک را دوست داشته باشید یا نه، در طول 20 سال گذشته به طور مداوم تأثیرگذارترین نوآوری‌های جهان را ارائه داده‌است. شاید خواندن پیش‌بینی‌های ایلان ماسک برای سال ۲۰۲۱ خالی از لطف نباشد. اگر پیش‌ بینی‌های او به حقیقت بدل شود، پس از سال 2021، جهان هرگز مانند گذشته نخواهد بود!

۱. شروع استفاده از موترهای بدون سرنشین (خودران)

تا آخر سال جاری موترتان (اتومبیل) می‌تواند شما را تا محل کارتان برساند!

طی چند سال گذشته، ویژگی اتوپایلت تسلا به موترها اجازه داده‌است بدون دخالت راننده، ترمز بگیرند، تغییر مسیر دهند و پارک کنند. این ویژگی اکنون در هر تسلا که از سال 2018 ارائه شده وجود دارد. قبلا، ماسک پیش بینی کرده بود 2018 سالی باشد که به روزرسانی نرم افزاری این موترها برای عموم ارائه شود. او بعداً پیش بینی خود را به سال ۲۰۲۱ تغییر داد. در واقع امسال می‌توانیم شاهد افزایش عظیم موترهای کاملاً خودران باشیم.

در حال حاضر موترهای (ماشین) کاملاً خودران توسط برخی از مصرف‌کنندگان در حال آزمایش هستند و انتظار می‌رود به زودی روانه بازار شوند. به گفته ماسک، این اتفاق امسال خواهد افتاد!

۲. بهره‌برداری از اینترنت ماهواره‌ای در سراسر جهان

پیش بینی دوم ایلان ماسک برای همه مردم جهان جذاب خواهد بود! شرکت استارلینک که متعلق به ایلان ماسک است، اولین شرکت اینترنت ماهواره‌ای است که سرعت بارگیری تا 150 مگابیت بر ثانیه را برای کل کره زمین فراهم می‌کند. این سرویس که قبلاً در برخی ایالت‌های آمریکا راه‌اندازی شده و کل زمین را به مرور پوشش خواهد داد، می‌تواند برای جوامع بدون دسترسی به اینترنت نجات‌بخش باشد.

سال گذشته در حالی که همه پی کار خودمان بودیم، ماسک بی سر و صدا بیش از 800 ماهواره مجهز به آنتن را راه‌اندازی می‌کرد. بله، درست است! بیش از 800 ماهواره استارلینک در مدار هستند. این ماهواره‌ها برای ایجاد شبکه‌ای ثابت از ماهواره‌های مجهز به اینترنت در سراسر جهان از فناوری خودکار ضد برخورد استفاده می‌کنند. این شبکه به مصرف کنندگان دارای تجهیزات مناسب امکان دسترسی به اینترنت را در هر جایی که ماهواره‌ها پوشش دارند، می‌دهد.

۳. استفاده از میکرو تراشه‌ها در مغز انسان

بعضی اوقات سخت است که پا به پای تمام پروژه‌های ماسک پیش برویم. نیورالینک یک تلاش دیگر برای تغییر فناوری در جهان است که آزمایش آن امسال آغاز می‌شود.

اساسا، نیورالینک در حال توسعه انتقال‌دهنده‌های عصبی الکترونیکی است که قرار است در لایه داخلی جمجمه قرار گیرند. این فرستنده‌ها به ارسال و دریافت سیگنال‌های الکتریکی از مغز کمک می‌کنند. ماسک معتقد است که این دستگاه به کاهش علائم آسیب مغزی و جلوگیری از زوال عقل کمک می‌کند و حتی ممکن است مواردی مانند نابینایی را درمان کند.

این دستگاه‌ها قبلاً روی خوک آزمایش شده‌اند. ماسک امیدوار بود که آزمایشات انسانی را در سال 2020 آغاز کند، اما پس از وقفه‌های متعدد، طرح آزمایش به سال 2021 منتقل شد.

۴. رشد چشمگیر ضنعت انرژی خورشیدی

و چهارمین پیش بینی ایلان ماسک: شکوفایی صنعت انرژی خورشید!

قیمت انرژی خورشیدی در چند سال گذشته همچنان در حال سقوط است. این واقعیت، همراه با سایر مزایای مرتبط با انرژی خورشیدی، به رشد این صنعت کمک خواهد کرد.

پایین آمدن قیمت انرژی خورشیدی به جریان اصلی و در دسترس بودن آن کمک خواهد کرد زیرا شرکت‌ها به دنبال شکوفایی این بازار در حال رشد هستند. همچنین انرژی خورشیدی به دلیل کاهش قیمت ذخیره انرژی و پیشرفت در فناوری باتری، امکان‌پذیرتر می‌شود. ماسک چندین بار در توییتر درباره مزایای استفاده از انرژی خورشیدی توئیت کرده است.

برنامه این است که تسلا جدیدترین محصول خود را با نام “Powerwall” امسال عرضه کند. این دستگاه به خانه‌های مجهز به انرژی خورشیدی اجازه می‌دهد تا برای روزهای تاریک انرژی خود را ذخیره کرده و قطعی برق را از بین ببرند. اگرچه فقط چند خرده فروش کوچک برای شروع کار در دسترس هستند، اما ماسک قصد دارد کانال‌های توزیع را به سرعت رشد داده و تا پایان سال 2021 فناوری در دسترس جمعیت زیادی قرار بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *