جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان؛ کابل: تغییر در شمار نیروهای خارجی بر وضعیت جنگی تاثیری ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از آن که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به دو هزار 500 نفر کاهش یافته شورای امنیت ملی کاهش و افرایش  این نیروها را بر وضعیت جنگ بی تاثیر می خواند اما گروه طالبان از آن استقبال کرده است.

رحمت الله اندر سخنگوی دفتر شورای امنیت امروز شنبه (27جدی) در واکنش به کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان در پیام ویدیویی گفته است که هم‌اکنون ۹۶ درصد عملیات توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان راه‌اندازی می‌شود.

او تاکید کرده که به این دلیل افزایش و کاهش نیروهای خارجی تآثیر منفی بر وضعیت جنگ در افغانستان ندارد.

از سویی هم محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توییتی گفته است که خروج بیشتر نیروهای آمریکایی از افغانستان که روز گذشته اعلام شده گامی عملی در جهت توافق دوحه و دستیابی به موفقیت است.

محمد نعیم تاکید کرده که عملي شدن توافقنامه گروه طالبان و آمریکا به نفع دو کشور است و این گروه به تعهدات شان در توافقنامه پایبند است.

کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان

افغانستان پس از آن به کاهش نیروهای آمریکایی واکنش نشان داده است که روز گذشته وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا خاطرنشان کرد که این شمار نیروها برای مأموریت مبارزه با تروریزم امریکا و تصمیم این کشور با شرکای ناتو برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان که برای تأمین صلح در کشورشان کار می‌کنند، سودمند است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده که کاهش نیروهای آمریکایی براساس هدایت دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا مطابق برنامه اعلام شده صورت گرفته است.

آقای میلر حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا پانزدهم جنوری ۲۰۲۱ میلادی از ۴۵۰۰ نفر به ۲۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که به تازگی کنگره‌ی امریکا قانونی را تصویب کرده که براساس آن خروج نیروهای بیشتر از افغانستان بدون تأیید کنگره غیرقانونی است.

کاهش نیروهای امریکایی و خروج آنها از افغانستان براساس توافق‌نامه امریکا – طالبان که در دهم حوت سال گذشته امضا شد صورت گرفته و بر مبنای این توافق نیروهای امریکایی تا ماه می سال جاری میلادی به صورت کامل از افغانستان خارج می‌شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان