جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

۹ حقیقت خواندنی در مورد ایلان ماسک، یکی از ثروتمندترین مردان جهان!

خواندن 3 دقیقه
1
(1)

شاید فقط تعداد انگشت‌شماری در این کره خاکی وجود داشته باشند که بعد از فهمیدن اینکه ثروتمندترین فرد جهان شده‌اند با گفتن “چقدر عجیب!” واکنش نشان بدهند. این توئیت ایلان ماسک پس از آن بود که برتر از جف بیزوس آمازون در لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. اگرچه چند روز بعد جف بیزوس مجددا به جایگاه خود بازگشت!

اما چیزهای بسیار بیشتری از این همه پول و سبک زندگی متفاوت و مجلل، در مورد مدیرعامل تسلا به وجود دارد. در این نوشتار به ۹ حقیقت خواندنی در مورد ایلان ماسک خواهیم پرداخت.

۱. ایلان ماسک در آفریقای جنوبی متولد شد

ایلان ماسک در پرتوریا، آفریقای جنوبی متولد شد، بیشتر کودکی خود را در آنجا گذراند تا اینکه در 17 سالگی به کانادا رفت. او در حال حاضر تابعیت سه کشور آفریقای جنوبی، کانادا و ایالات متحده را دارد و در حال حاضر، در لس آنجلس، کالیفرنیا اقامت دارد.

۲. ماسک در 12 سالگی یک بازی ویدیویی ساخت و آن را به قیمت 500 دالر فروخت

ماسک در 12 سالگی یک بازی ویدئویی به نام ‘Blastar’ ساخت. وی برنامه این بازی را نوشت که یک بازی الهام گرفته از داستان‌های علمی شبیه مهاجمان فضایی بود. این بازی بعداً توسط یک شرکت آفریقای جنوبی منتشر شد که 500 دالر در ازای آن به ماسک پرداخت کرد.

۳. ماسک طی دو روز از تحصیل در استنفورد انصراف داد

ایلان ماسک دو مدرک لیسانس در دانشگاه پنسیلوانیا گرفت و پس از آن به کالیفرنیا رفت تا در رشته فیزیک در استنفورد تحصیل کند. در کمال تعجب، او پس از دو روز تحصیل را رها کرد و شرکت خود را با نام زیپ۲  تاسیس کرد.

۴. ماسک شش فرزند دارد که همه پسر هستند

ماسک شش فرزند دارد که همه پسر هستند. همسر اول او یک دوقلو در سال 2004 و سپس سه قلوی دیگری را در سال 2006 به دنیا آورد. در حال حاضر، ماسک و همسر اولش هر دو حضانت این پنج فرزند را دارند.

ماسک همچنین در سال 2002 صاحب پسری شد که در 10 هفتگی درگذشت. در سال 2018، ماسک با گرایمز، خواننده کانادایی رابطه برقرار کرد و پسری از او دارد.

۵. ماسک تاکنون هشت شرکت تأسیس کرده‌است

ایلان ماسک در مجموع هشت شرکت را تاسیس کرده است که تسلا و هایپرلوپ از جمله آنها هستند.

۶. حقوق سالانه ماسک در تسلا 1 دالر است

بله، ایلان ماسک فقط سالانه 1 دالر از تسلا می‌گیرد در حالی که بیشتر ثروت او از سهمش در سهام است.

۷. ماسک در فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی حضور داشته‌است

ماسک در کمدی‌های آمریکایی مانند تئوری بیگ بنگ حضور داشته‌است. او حتی در فیلم مرد آهنی ۲ نیز در کنار رابرت داونی جونیور نیز حضور داشت.

۸. ماسک یکی از طرفداران بزرگ مردان ایکس است

مدیر عامل تسلا از طرفداران X-Men است زیرا او یک بار تصمیم گرفته بود نام برخی از ربات‌ها را در مرکز تسلا خاویر، استورم، ولورین و کلوسوس بگذارد.

۹. ماسک می‌خواست تسلا را بفروشد

در سال 2013 بود که ماسک نزدیک بود که تسلا را به قیمت 11 میلیارد دلار به گوگل بفروشد. در آن زمان تسلا شرکتی امروز نبود و ضررهای مالی برای ماسک داشت. او حتی برای فروش این شرکت با تیم کوک مدیر عامل اپل تماس گرفته بود اما تیم از ملاقات با ماسک خودداری کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان