جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

نشانه های اعتیاد به قند: ۷ علامت که شما هم معتاد هستید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

فکر می‌کنید ممکن است به قند اعتیاد داشته باشید؟ قندهای طبیعی لازم هستند اما قندهای افزوده سم هستند. از کلمه “اعتیادآور” استفاده می‌کنیم چرا که قند واقعا اعتیادآور است! و ما در این مقاله به نشانه های اعتیاد به قند خواهیم پرداخت. شاید شما هم معتاد باشید!

۱. ولع خوردن

بله، شماره 1 کاملا واضح است! ولع مصرف بلافاصله پس از قطع مصرف قند ایجاد می‌شود. در مورد قند (و بسیاری دیگر از غذاهای خوشمزه)، این ولع دلیل نوسان در سطح هورمون‌های مغز، از جمله انتقال‌دهنده‌های عصبی، ظاهر می‌شود. هورمون‌های لپتین و سروتونین در افزایش ولع مصرف تأثیر می‌گذارند، و همینطور ماده شیمیایی لذت بردن از پاداش، یعنی دوپامین.

مطلب مرتبط: هورمون شادی آور؛ ۸ شیوه که سطح دوپامین را در مغز افزایش دهیم

۲. نشانه های اعتیاد به قند؛ خستگی

خستگی و کمبود انرژی یکی از علائم شایع کسانی است که دور از قند تصفیه شده می‌مانند. قند تصفیه‌شده در صورت سوء مصرف می‌تواند منبع اصلی انرژی فرد باشد. احساس بی‌حالی اولیه حدود 24 ساعت پس از قطع مصرف قند شروع می‌شود. از نظر ذهنی، ممکن است بی حس و حال شوید و در برقراری ارتباط و تفکر واضح مشکل داشته باشید.

۳. اضطراب

 در مطالعه توسط محققان دانشگاه پرینستون، موش‌هایی که از قند محروم شدند، رفتارهایی را نشان می‌دادند که منعکس‌کننده ترک مواد مخدر بود، از جمله لرزش بازو و لرزش سر. این مطالعه نشان داد که مصرف بیش از حد قند و ترک آن مانند ترک مواد مخدر است.

۴. نشانه های اعتیاد به قند؛  سردرد

 سردرد شاید شایع‌ترین عارضه جانبی ناخوشایند مصرف قند باشد. خوردن کربوهیدرات‌های ساده (قندهای سفید، ماکارونی) حتی می‌تواند باعث میگرن شود. سردرد و میگرن به دلیل جهش ناگهانی قند خون – معروف به هیپرگلیسمی – و افت ناگهانی قند خون رخ می‌دهد.

مطلب مرتبط: ۷ اشتباه غذایی که باعث تحریک سردرد می شود

۵. احساس گناه

احساس گناه در مورد خوردن هر ماده غذایی ممکن است نشانه‌ای از نوعی اختلال خوردن باشد. اگر از خوردن شیرینی‌جات شرمگین هستید، بهتر است این موضوع را با پزشک یا یک درمانگر در میان بگذارید. مراقب این علائم خاموش باشید که می‌تواند به اختلال خوردن مبتلا باشید.

۶. نشانه های اعتیاد به قند؛ مشکلات خواب

اگر صبح‌ها برای بیدار شدن از خواب مشکل دارید و بعد از ظهرها بی حال می‌شوید، به احتمال زیاد اخیرا مصرف قند زیادی داشته‌اید.

مطلب مرتبط: علم توضیح می دهد؛ ۷ دلیل پنهانی که سبب بی خوابی می شود

۷. خوردن شیرینی‌جات برای کسب آرامش

اگر بعد از یک اتفاق بد، تماشای یک فیلم غم‌انگیز یا یک روز بد، میل به خوردن یک چیز شیرین دارید، مراقب باشید .علامت روانی اعتیاد به قند، هنگامی است که افراد به طور مداوم به قند متوسل می‌شوند تا ابزاری برای کنار آمدن با عوامل استرس‌زا در زندگی‌، بی حوصلگی یا سایر مسائل روانی مانند افسردگی یا اضطراب‌شان باشد.

علائم دیگر اعتیاد به قند که با نخوردن مواد قندی تجربه می‌کنید:

– گاز و نفخ

– بیخوابی

– درد عضلانی

– حالت تهوع

این علائم معمولاً 24 ساعت پس از مصرف قند به اوج خود می‌رسند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان