جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اطمینان برای کابل؛ امریکا از ایجاد حکومت موقت در افغانستان پشتیبانی نمی‌کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از زمزمه های ایجاد حکومت موقت راس  ویلسون شارژدافیر سفارت امریکا در کابل می‌گوید که ایالات متحده از ایجاد حکومت موقت در افغانستان حمایت نکرده و از تشکیل آن نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

راس ویلسن امروز چهارشنبه (24جدی) در رشته توییت های گفته است: «ما از یک دولت موقت طرف‌داری نکرده‌ایم و ایالات متحده نیز از آن طرف‌داری نمی‌کند. نتایج مذاکرات صلح افغانستان به افغان‌ها بستگی دارد و ما معتقد استم که این نتایج باید منعکس‌کننده آرزوها و خواست مردم افغانستان باشد.»

ویلسن افزوده که توافق‌نامه‌ی سیاسی باید دستاوردهای ۱۹ سال گذشته را هم حفظ کند و اطمینان بدهد که افغانستان با خودش وهمسایه‌هایش در صلح است.

او تاکید کرده که او و زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان راجع به تسریع گفت‌وگوهای صلح افغانستان در دوحه، با افغان‌ها گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته او دور اول مذاکرات صلح در دوحه پیشرفت مهم داشته، اما هنوز کارهایی دیگری نیز انجام شود.

ویلسن خاطرنشان کرده که خواست امریکا برای کاهش خشونت و آتش‌بس پابرجا است و این کشور برای پایان دادن به جنگ در افغانستان از طریق یک توافق سیاسی متعهد است.

زمزمه های حکومت موقت

ایجاد حکومت موقت پس از آغاز دور اول مذاکرات بین الافغانی در دوحه روی زبان ها افتاد اما این زمزمه ها پس از سفر خلیلزاد به کابل بیشتر شد.

گفته می شود در سفر خلیلزاد به کابل و دیدارهای او با سیاسیون حکومت موقت نیز جزئی مهمی از گفتگو های او بوده و این باعث شده که رییس جمهور غنی در جریان سفر سه روزه خلیلزاد به کابل با او دیدار نکند.

عطا محمد نور که به دلیل اختلافات سیاسی به تازگی به جبهه مخالفین رییس جمهور پیوسته چندی قبل گفته بود که او زمزمه های حکومت موقت را نشنیده اما در تلاش است اگر چنین طرحی وجود داشته باشد برای ایجاد صلح آن را تقویت کند.

با این حال آغاز مذاکرات بین الافغانی در دوحه وارد چهارمین روز خود شده است. روز گذشته ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در أمور به رسانه ها گفته بود که مجالس رسمی میان هیئت مذاکره کننده دوطرف آغاز شده است.

خانم انوری تاکید کرده که در این جلسات محور گفتگوها اجندای دوطرف است و در آن روی ترتیب و توحید اجندا گفتگو می شود.

او تاکید کرده که تلاش هیئت مذاکره کننده حکومت این است که از زمان استفاده جدی شود و روی موارد اساسی بحث نتیجه بخش و موثر صورت گیرد.

اما گزارش های از جریان مذاکرات بین الافغانی وجود دارد که هیئت مذاکره کننده حکومت می خواهند که نخست در باره آتش بس بحث شود، اما طالبان می گویند که پس از توافق در باره نظام آینده، روی آتش بس بحث را آغاز می کنند.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور نیز به تاریخ (۱۹ جدی) گفت که هدف اساسی وی این است تا قدرت را از طریق ارادۀ مردم به جانشین منتخب خود تحویل دهد.

آقای غنی در مصاحبه با تلویزیون سی‌ان‌ان نیز تاکید کرده بود که انتقال قدرت از طریق اراده مردم، ارج گذاشتن به قربانی‌های غیرنظامیان، فعالان مدنی و مردم افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان