پایان کار؛ راه آهن آقنیه – اندخوی به زودی به بهره برداری می رسد

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

پس از بهره برداری راه آهن خواف- هرات در غرب کشور اداره مستقل خط آهن افغانستان اعلام کرده است که کار ساخت راه آهن آقینه – اندخوی تکمیل و برای افتتاح و بهره‌برداری آماده شده است.

اداره خط آهن امروز سه‌شنبه (23جدی) گفته است که کار ساخت راه آهن آقینه – اندخوی تکمیل شده است و در آینده نزدیک از سوی مقام‌های افغانستان و ترکمنستان افتتاح می‌شود.

این اداره افزوده که راه آهن آقینه – اندخوی ۳۰ کیلومتر طول دارد و کار ساخت آن حدود ۳۰ میلیون دالر هزینه برداشته که از بودجه‌ی انکشافی اداره مستقل خط آهن افغانستان تمویل شده است.

اداره مستقل خط آهن ساخت راه آهن آقینه – اندخوی را یک گام مهم در راستای ایجاد شبکه‌ی داخلی راه آهن خوانده تاکید کرده که افغانستان از طریق خط آهن آقینه – اندخوی به شبکه‌ی خط آهن ترکمنستان و منطقه وصل می‌شود.

براساس معلومات این اداره استیشن راه آهن آقینه – اندخوی به‌گونه‌ی اساسی ساخته شده و روزانه ده‌ها تُن کالاهای تجاری تخلیه و بارگیری می‌شود.

به گفته این اداره پروژه ساخت راه آهن آقینه – اندخوی شامل ایستگاه راه آهن، جاده اتصالی، محل تخلیه و بارگیری، ایستگاه موتر باربری و دیوار احاطه‌ای است.

قرارداد ساخت این راه آهن یک سال پیش با وزارت صنعت و ارتباط ترکمنستان امضا شده بود و کار ساخت آن ماه اسد سال گذشته آغاز شده بود.

این در حالی است که پیش از این به تاریخ 20 قوس سال جااری راه آهن خواف – هرات نیز با اشتراک محمداشرف غنى، رییس جمهور افغانستان و حسن روحانى، رییس جمهور ایران گشایش یافته بود.

رییس جمهور غنی در مراسم افتتاح راه آهن خواف – هرات وعده داده بود که در آینده نزدیک کار در راه آهن قندز – مزار ، قندهار – کابل و کابل – تورخم را آغاز می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *