مراقبت از پوست: ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۳, ۱۳۹۹

تردیدی نیست که استفاده منظم از ماسک‌ها روی کیفیت پوست صورت بسیار تاثیرگذار است. اما رسپی‌های مختلفی برای تهیه انواع ماسک صورت وجود دارد و  هر کدام اثربخشی خاص خود را دارند. هیدراته کردن، سفت کردن، روشن کردن، تسکین دادن پوست، محو شدن لکه‌ها و از بین بردن منافذ پوست! هر ماسکی کارایی خود را دارد؛ اما کدام یک برای نوع پوست شما بهترین است؟ با ما در این نوشتار همراه باشید تا بهترین ماسک را برای پوست‌تان پیدا کنید.

۱. ماسک مخصوص پوست خشک (آلوئه‌ورا و بادرنگ)

از آلوئه ورا می‌توان روی پوست سالم برای رفع خشکی پوست استفاده کرد. بادرنگ (خیار) موجود در این ماسک صورت نیز خواص خنک کننده و پاک کنندگی دارد.

نصف یک خیار را میکس کنید و 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

برای بهترین نتیجه، ماسک را روی صورت ماساژ دهید. توصیه می‌شود هنگام خشک شدن ماسک، استراحت کنید و تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید. بعد از نیم ساعت ماسک را با آب خنک بشویید و با حوله نرم پوست را خشک کنید. پوست بلافاصله شاداب و جوان می‌شود.

۲. ماسک هیدراته کننده برای پوست کِدِر (توت فرنگی و ماست)

توت فرنگی حاوی آنتی ‌اکسیدان‌های قوی مثل ویتامین C است. ماست هم اسید لاکتیک دارد، ماده‌ای لایه بردار که سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

این دو ماده را با هم ترکیب کنید و یک ماسک آبرسان موثر به دست آورده‌اید که پوست شما را در کمترین زمان روشن می‌کند. ۳ توت فرنگی رسیده را له کرده با دو قاشق ماست و یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب را روی پوست بگذارید و اگر پوست‌تان خشک  است بعد از ده دقیقه و اگر پوست‌تان چرب است بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

مطلب مرتبط: ۸ ماسک خانگی متشکل از دو ماده که پوستی بی عیب و نقص برای تان فراهم می کند

۳. ماسک صورت مخصوص پوست چرب (گلاب، گلیسیرین و لیمو)

مقادیر مساوی گلاب، گلیسیرین و آبلیمو را مخلوط کرده و به صورت بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند و بعد بشویید. می‌توانید این لوسیون را به صورت روزمره برای مراقبت از پوست در یک بطری شیشه‌ای ریخته، فریزر نگهداری کنید.

لیمو خاصیت ضد باکتری دارد و به خشک و سفت شدن پوست کمک می‌کند. گلاب ضدعفونی‌کننده و پاک کننده و تقویت‌کننده‌ای عالی است که پوستی تمیز و شاداب به شما می‌دهد. گلیسیرین هم باعث آبرسانی پوست می‌شود.

۴. ماسک صورت خانگی برای درمان جوش (آلوئه ورا و زردچوبه)

آلوئه ورا و زردچوبه یا چای سبز را مخلوط کنید. بگذارید به مدت15-20 دقیقه روی پوست بماند. آلوئه ورا یک ماده طبیعی آرام‌بخش است. اگر آکنه بسیار ملتهب باشد، این ماده می‌تواند مفید باشد. این گیاه همچنین دارای اسید سالیسیلیک و سولفور است که آن را به عنوان یک ماده ایده‌آل برای رفع آکنه، به ویژه برای افرادی که پوست چرب دارند‌، تبدیل می‌کند.

آن را با مواد قدرتمند دیگر مانند زردچوبه یا چای سبز مخلوط کنید تا به کنترل چربی پوست کمک کند.

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست؛ ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

۵. ماسک صورت برای جوش سرسیاه (سفیده تخم مرغ و لیمو)

سفیده تخم مرغ و یک  قاشق غذاخوری آب لیمو را مخلوط کنید و روی صورت بمالید. بگذارید حدود 10-15 دقیقه بماند و بعد از خشک شدن ماسک آن را با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید. این ماسک را هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ به عنوان یک تونر خوب عمل می‌کند و پوست را شفاف و بدون لک نشان می‌دهد. آب لیمو نیز یک ماده سفید کننده طبیعی است و به روشن شدن پوست کمک می‌کند.

۶. ماسک برای برطرف کردن لک پوست (جعفری)

۱ فنجان جعفری، نصف قاشق چایخوری جوش شیرین و 1 قاشق غذاخوری ماست را در یک کاسه شیشه‌ای ترکیب کنید. ماسک صورت حاصل را ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید و در نهایت با آب ولرم بشویید. سپس مرطوب‌کننده بزنید.

این ماسک را هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *