جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه بازدید رهبران سیاسی افغانستان از پاکستان؛ کریم خلیلی امروز به اسلام آباد می رود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در ادامه سفر رهبران سیاسی افغانستان به پاکستان محمدکریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و عضو کمیته رهبری شورای مصالحه ملی در سفر دو روزه امروز عازم اسلام آباد می شود.

وزارت خارجه پاکستان ناوقت روز گذشته (21جدی) در اعلامیه ای گفته است که سفر دو روزه آقای خلیلی به اسلام آباد به دعوت رسمی این وزارت صورت می گیرد و آقای خلیلی قرار است در این سفر با عمران‌ خان نخست‌وزیر، رییس مجلس نمایند‌گان، وزیر خارجه و سایر مقامات پاکستان دیدار کند.

وزارت خارجه پاکستان سفر محمدکریم خلیلی به اسلام‌آباد را بخشی از تلاش‌های پاکستان برای دست‌یابی به صلح، توافق‌سیاسی در افغانستان و تعمیق روابط دو ملت خوانده است.

از سوی هم نزدیکان کریم خلیلی می گویند که آقای خلیلی را در این سفر یک هیئت عالی رتبه سیاسی بشمول اعضای شورای ملی و اعضای حزب وحدت اسلامی افغانستان همراهی می کند.

آنان هدف سفرآقای خلیلی به پاکستان را تقویت روند جاری مذاکرات صلح‌ به منظور استقرار یک صلح عادلانه و پایدار و تحکیم روابط دوستانه دوکشور خوانده اند.

سفر رهبران سیاسی افغانستان به پاکستان

این سفر کریم خلیلی به پاکستان در حالی صورت می گیرد که در جریان دو ماه گذشته اسلام آباد میزبان شماری دیگری از رهبران سیاسی افغانستان بود.

رهبران سیاسی افغانستان هرکدام به نوبه خود هدف سفرشان به پاکستان را تقویت روند صلح افغانستان خوانده اند.

پیش از این عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه به تاریخ ۷ میزان در رأس یک هیئت بلندرتبه‌ی دولتی به منظور تقویت اجماع منطقه ای صلح به دعوت رسمی عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان، به اسلام‌آباد رفته بود و به تعقیب او گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به دعوت پاکستان، راهی اسلام‌آباد شده بود.

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان نیز به تاریخ ۲ عقرب در راس یک هیات ۱۷ نفری شورای ملی افغانستان بنا بر دعوت رسمی شورای ملی پاکستان به اسلام آباد رفته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان