نوید تازه؛ مجلس نمایندگان طرح یکسان سازی معاش کارمندان دولتی را تا مرحله تطبیق پی گیری می کند

توسطفریدون حسنی

دی ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

مجلس نمایندگان اعلام کرده است که طرح یکسان سازی معاشات کارمندان دولتی را تا مرحله توشیح و تطبیق آن از سوی حکومت پی گیری می کند.

دفترمطبوعاتی میررحمان رحمانی رییس مجلس گفته است که اعضای مجلس در پیوند به بودجه سال مالی ۱۴۰۰ نظریات و پیشنهادات شان را در نشست روز گذشته مجلس ارایه کرده اند.

اعضای مجلس بودجه سال مالی 1400 را غیر متوازن خوانده و بار دیگر بر ضرورت جدی یکسان سازی معاشات کارمندان دولت بشمول مامورین، معلمان، افسران، سربازان و کارمندان قرار دادی تاکید کرده اند.

نمایندگان مجلس خاطرنشان کرده که بخشی از کارمندان دولت همواره مورد بی مهری قرارگرفته و پرداخت حقوق شان هیچگاهی عادلانه در نظر گرفته نشده است.

رییس مجلس با تاکید بر یکسان سازی معاشات کارمندان پایین رتبه دولتی به کمیسیون مالی و بودجه مجلس هدایت داده  تا این مورد را در بودجه سال مالی ۱۴۰۰ در نظر گیرند.

میررحمان رحمانی گفته است: «ولسی جرگه در پیوند به یکسان سازی حقوق کارمندان دولت روی طرحی کار کرده و به خاطر تامین عدالت، تا مرحله ی توشیح و تطبیق آن از سوی حکومت آن را به گونه جدی پی گیری خواهند کرد.»

یکسان سازی معاشات کارمندان دولتی

این در حالی است که طرح یکسان‌سازی مدت‌ها پیش از سوی حکومت تهیه و تصویب شده بود، اما اجرایی نشده است.

چندی قبل نیز شماری از کاربران فضای مجازی پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی و منظوری ریاست جمهوری به منظور یک سان سازی معاشات کارمندان دولتی را منتشر کردند اما به تعقیب آن وزارت کار آن را جعلی خواند.

بشیر احمد تهینج وزیر کار و امور اجتماعی گفته بود که یکی از اهداف مهم او در وزارت کار و امور اجتماعی همسان سازی و عدالت در معاشات کارمندان است، تلاش های عملی نیز در زمینه ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *