برف باری سنگین در افغانستان؛ مسیرهای ارتباطی چهار ولایت مرکزی و شاهراه سالنگ بر روی ترافیک مسدود است

توسطفریدون حسنی

دی ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۸, ۱۳۹۹

همزمان با برفباری سنگین در 24 ساعت گذشته در افغانستان وزارت فواید عامه اعلام کرده که مسیرهای ارتباطی چهار ولایت مرکزی و شاهراه سالنگ بر روی ترافیک مسدود شده است.

وزارت فواید عامه امروز یک‌شنبه (7جدی) در خبرنامه ای گفته است که در دو طرف شاهراه سالنگ برفباری توام با طوفان ادامه دارد و ضخامت برف در شمال به ۹۵ سانتی متر و در جنوب آن به ۵۰ سانتی متر رسیده است.

این وزارت تاکید کرده که برای جلوگیری از تلفات وخسارات به مسافرین شاهراه سالنگ از شب گذشته بروی ترافیک مسدود شده است.

به گفته وزارت فواید عامه براثر برف باری های اخیر، مسیر های بهسود، کوتل اونی، حاجیگک و دایمیرداد ولایت میدان وردک و مسیر های ولایت غور و دایکندی نیز مسدود شده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در ولایت بامیان مسیرهای کوتل حاجیگگ، شاطو و آقرباط مسدود شده بود که پاک کاری آن توسط پرسونل و ماشینری ریاست حفظ و مراقبت ولایت بامیان جریان دارد.

وزارت فواید عامه اضافه کرده که در ولایت های سرپل، جوزجان، تخار، پروان، پکتیا، لوگر،کاپیسا و بدخشان برفباری جریان داشته و راه ها بروی ترافیک باز است.

مسافرین گیرمانده در برف نجات داده شده اند

در همین حال احمد جاوید بشارت سخنگوی پولیس بغلان می گوید که نیروهای پولیس و ارتش در عملیات مشترک شب گذشته در ولسوالی بغلان مرکزی بیش از 30 تن از مسافرین گیر مانده در برف باری ها را نجات داده اند.

به گفته بشارت زنان و کودکان نیز شامل افراد گیر مانده بوده و اکنون مسیر این ولسوالی بروی ترافیک باز است.

در همین حال فرماندهی پولیس بامیان نیز اعلام کرده که بیش از 100عراده وسایط مختلف النوع که براثر برفباری ها در ساحات مختلف ولایت بامیان گیرمانده بود نجات داده شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *