جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

این مواد غذایی به طرز چشمگیری احتمال مرگ را افزایش می‌دهند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مطالعات زیادی بر ارزش مصرف میوه و سبزیجات برای حفظ سلامتی تأکید کرده‌اند، اما بر اساس مطالعه اخیر در مجله تغذیه بالینی آمریکا، دیگر نکته حائز اهمیت پرهیز از برخی مواد غذایی است.

محققان بیش از 22000 نفر را که اطلاعات مربوط به شرایط بهداشتی و عادات غذایی را در طی یک دوره هشت ساله ارائه دادند، بررسی کردند و دریافتند کسانی که خطر مرگ و میز در کسانی که بیشترین غذاهای فراوری‌شده را مصرف می‌کنند 26٪ بالاتر است در مقایسه با افرادی که این غذاها را نمی‌خورند. خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در این افراد در مقایسه با افرادی که غذای فراوری‌شده نمی‌خورند، 58٪ بیشتر بود.

به گفته نویسنده اول تحقیق، ماریالورا بوناچیو، ، این غذاها با فرآوری گسترده صنعتی تولید می‌شوند که به طور قابل‌توجهی خواص طبیعی آنها را تغییر می‌دهد.

مطلب مرتبط: چرا مردم سرزمین های آبی طولانی تر از سایر جهان عمر می کنند؟

بنابراین، از کدام مواد غذایی باید پرهیز کنیم و چرا؟

او می‌گوید که این غذاها دارای مقادیر زیادی قند، روغن و نمک هستند و مغذی ناچیزی دارند. برخی از این مواد غذایی عبارتند از وعده‌های غذایی که در مایکروفر قرار می‌دهیم، چیپس و میان‌وعده‌های سرخ‌شده و غذاهای شیرین مانند کلوچه‌ها.

به گفته بوناچیو، بدتر اینکه این مواد غذایی در مقادیر زیاد مصرف می‌شوند و هنگامی که قسمت زیادی از رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند، گزینه‌های سالم‌تر مانند میوه‌ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی حذف می‌شوند.

وی افزود كه بخش عمده‌ای از این مشكل مقدار زیاد قند در این مواد غذایی است كه در تحقیقات گذشته ارتباط زیاد آنها با افزایش خطر مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی ثابت شده‌است.

مطلب مرتبط: دانشمندان رابطه بین مصرف قند و رشد سرطان را توضیح می دهند

بوناچیو می‌گوید: ” قند زیاد برای ما سالم نیست و می‌تواند به خودی خود خطر مرگ را افزایش دهد. اما خود روند فرآوری صنعتی نیز در اینجا نقش مهمی را ایفا می‌کند. دلیل این اثر منفی ایجاد تغییرات در ترکیب و ساختار مواد مغذی است.”

غذاهای فرآوری شده می‌توانند شکاف‌های تغذیه‌ای قابل‌ملاحظه‌ای ایجاد کنند که با گذشت زمان، می‌تواند به بدن آسیب بزند، و نه تنها روی قلب، بلکه بر سوخت و ساز بدن، سلامت مغز، سلامت روده و سیستم ایمنی بدن تأثیرات منفی بگذارد. از آنجایی که این غذاها دارای ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان کمی هستند، خوردن آنها می‌تواند باعث ایجاد التهاب در بدن شود و همین خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

چه عواملی به شما کمک می‌کند تا بیشتر زندگی کنید؟ کسانی که در این مطالعه رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و ماهی داشتند، با خطرات سلامتی بسیار کمتری مواجه بودند، به ویژه آنهایی که تنوع بیشتری در مصرف سبزیجات و دانه‌ها داشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان