جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

افغانستان‌ در محور توجه مقامات ارشد نظامی آمریکا؛ بازدید سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده از کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از سفر جنرال مارک ملی رییس ستاد مشترک ارتش و جنرال مک کینزی فرمانده فرماندهی مرکزی (سنتکام) ایالات متحده، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شده و با رییس جمهور غنی در خصوص روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است آقای میلر که در رأس یک هیات عالی رتبه روز گذشته سه‌شنبه (2جدی) به کابل سفر کرده بود در دیدار با رییس جمهور غنی در خصوص پروسه صلح، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی گفتگو کرده است.

در خبرنامه ارگ آمده است که سرپرست وزارت دفاع آمریکا در این دیدار بر تحکیم روابط استراتیژیک میان افغانستان و امریکا تاکید کرده گفته است که حکومت ایالات متحده در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم باقی می ماند.

میلر با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها در افغانستان بر تامین آتش بس دایمی تاکید کرده است.

او خاطرنشان کرده که کشورش تعهد دوامدار به افغانستان به ویژه در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور دارد.

به نقل از خبرنامه ارگ در این دیدار رییس جمهور غنی ضمن قدردانی از کمک و همکاری ایالات متحدۀ امریکا به افغانستان در عرصه های مختلف گفته است که مناسبات میان دو کشور مستحکم است.

غنی در خصوص روند صلح خاطرنشان کرده که دولت افغانستان بخاطر تامین صلح، گام های عملی برداشته و طالبان نیز باید نیت واضح خویش را در این زمینه نشان دهد.

سفر مقامات ارشد نظامی آمریکا به کابل

این در حالی است که پیش از این جنرال مک کینزی فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا(سنتکام) نیز به کابل سفر کرده و در دیدار با رییس جمهورغنی در خصوص روند صلح و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان گفتگو کرده بود.

در جریان این هفته همچنان کابل میزبان جنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

مارک میلی در دیدار با رییس جمهور غنی از افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و بر حمایت دوامدار کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، اطمینان داده بود.

این سفرمقامات ارشد به کابل در حالی صورت می گیرد که دونالد ترمپ، رییس آمریکا چندی قبل دستور خروج دو هزار نیروی نظامی آمریکا از افغانستان را صادر کرده بود.

براساس دستور ترامپ شمار نظامیان آمریکایی تا ۱۵ جنوری ۲۰۲۱ در افغانستان به دو هزار 500 نفر کاهش می یابد.

این در حالی است که همزمان با تعویق 20 روزه روند مذاکرات بین الافغانی در دوحه و پروسه کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان خشونت ها نیز در کشور افزایش یافته و تنها در چهار روز در شهر کابل 17 نفر کشته و 58 تن رخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان