جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۹ بدترین عادت که منجر به داشتن شکمی بزرگ می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

چربی شکم خطرناکترین نوع چربی است زیرا خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات جدی سلامتی را بالا می‌برد. عادت های بد قیدشده در این نوشتار می‌توانند احتمال داشتن شکمی بزرگ را افزایش دهند.

1. خواب کافی ندارید

به گفته محققان کسانی که پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند، دو و نیم برابر بیش از بقیه چربی شکم می‌گیرند.

مطلب مرتبط: ۵ خطری که چربی شکم برای سلامتی دارد

2. در جمع بزرگی غذا می‌خورید

وقتی با دیگران غذا می‌خوریم، به طور متوسط 44 درصد بیشتر می‌خوریم. تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان داد که یک وعده غذایی که با یک نفر دیگر خورده می‌شود 33 درصد بزرگ‌تر از وعده غذایی است که به تنهایی صرف می‌شود.

3. در بشقاب بزرگ غذا می‌خورید

یک مطالعه نشان داد که در صورت داشتن حق انتخاب، 98.6 درصد از افراد چاق بشقاب بزرگ‌تر را انتخاب میکنند. یعنی: غذای بیشتر، کالری بیشتر و چربی شکم بیشتر.

مطلب مرتبط: چربی سوزی شکم؛ ۸ نوشیدنی قبل از خواب که چربی شکم را از بین ببریم

4. ذهن آگاهانه غذا نمیخورید

خوردن آگاهانه یک رژیم نیست بلکه رویکردی موفقیت‌آمیز برای کاهش وزن است. آهسته بجوید. بافت، عطر و پیچیدگی طعم‌ها را حس کنید. به جویدن ادامه دهید. ببلعید. یک جرعه آب بنوشید. و برای چند لحظه در برابر اصرار برای گرفتن لقمه بعدی مقاومت کنید.

5. هنگام غذا خوردن حواس‌تان پرت می‌شود

زمانی که پشت میز یا مقابل تلویزیون غذا می‌خورید، و تمرکزتان روی چیز دیگری است، متوجه نمی‌شوید که آیا واقعا غذا خوب بوده یا در حال سیر شدن هستید. این حالت غالبا منجر به پرخوری می‌شود. با آرامش و حضور ذهن کامل غذا بخورید.

مطلب مرتبط: رژیم لاغری ارتشی؛ کاهش وزن ۵ کیلو در هفته (همراه با یک نمونه برنامه غذایی)

6. تند غذا می خورید

20 دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز بگوید که سیر شده‌اید و خوردن بس است! مطابق با این مطالعه کسانی که تند غذا می‌خورند، در هر وعده ۶۶ کالری بیشتر می‌گیرند و حذف این رقم برابر با ۹ کیلو کاهش وزن در سال است!

۷. آب کافی نمی‌نوشید

مصرف آب کافی برای کلیه عملکردهای بدن ضروری است و هرچه بیشتر بنوشید، احتمال دفع چربی شکم بیشتر است. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که قبل از هر وعده دو فنجان آب نوشیده‌بودند، 30 درصد وزن بیشتری از دست دادند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۸. زیاد می‌خوابید

هرچند کم‌خوابی با افزایش وزن همراه است، اما محققان Wake Forest دریافتند کسانی که بیش از هشت ساعت در شب می‌خوابند نیز چربی شکمی بیشتری دارند.

۹. وعده شام را دیر می‌خورید

تحقیقات نشان می‌دهند که زودتر خوردن وعده شام می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا زمان بیشتری برای سوزاندن کالری دارید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان