سفر رییس ستاد ارتش آمریکا به کابل؛ مارک میلی و غنی روی برقراری آتش بس گفتگو کردند

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که مارک میلی رییس ستاد مشترک نیروهای آمریکا در سفرش به کابل با رییس جمهور غنی دیدار و دوطرف روی کاهش خشونت ها و برقراری آتش بس گفتگو کرده اند.

ارگ ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه (27قوس) گفته است این دیدار عصر روز گذشته با حضور امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، محمد یاسین ضیا رییس ستاد ارتش و فضل محمود فضلی رییس عمومی اداره امور  در ارگ صورت گرفته است.

ارگ افزوده دو طرف در این دیدار نسبت به افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و در مورد روند صلح، ضرورت کاهش چشمگیر خشونت ها و برقراری آتش بس گفتگو کرده اند.

در خبرنامه ارگ آمده است مارک میلی در این دیدار از حمایت دوامدار کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، نیز اطمینان داده است.

این سفر مارک میلی به افغانستان در حالی انجام شده که رییس جمهور آمریکا چندی قبل اعلام کرده بود تا اوایل سال آینده میلادی شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان را کاهش می دهد.

تاکید افغانستان بر آتش بس

این در حالی است که همزمان با آغاز مذاکرات صلح و مذاکرات بین الافغانی حکومت افغانستان بارها بر کاهش خشونت ها و آتش بس از سوی گروه طالبان تاکید کرده است.

با گذشت چندین ماه از آغاز مذاکرات و پایان دور اول مذاکرات بین الافغانی در دوحه تا کنون گروه طالبان نه تنها که حاضر نشده اند آتش بس اعلام کنند بلکه در شماری از ولایت ها حملات طالبان افزایش یافته است.

پیش از این مقامات حکومت افغانستان بارها تاکید کرده اند که همزمان با روند صلح خشونت ها در افغانستان نیز افزایش یافته است.

حکومت افغانستان در آخرین مورد تلاش ها برای کاهش خشونت ها و آتش بس شام روز گذشته با عمران نخست وزیر پاکستان که این روزها میزبان هیئت طالبان در پاکستان است گفتگوی تلیفونی کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که در این گفتگو دو طرف ضمن صحبت در مورد روند صلح، از افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

به گفته ارگ نخست وزیر پاکستان در این گفتگو وعده سپرده که کشورش بخاطر کاهش خشونت ها و برقراری آتش بس در افغانستان، کمک می کند.

این در حالی است که هیئت طالبان در سفر سه روزه به پاکستان سرگرم ملاقات ها با مقامات آن کشور در اسلام آباد است.

خبرگزاری رویترز از قول منابع طالبان گزارش داده است که هیات سیاسی آن گروه به رهبری ملا برادر، با رهبران طالبان در پاکستان نیز دیدار کرده و در مورد کاهش خشونت ها گفتگو خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *