۸ نشانه که استرس تار و پود زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده است

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۲۶, ۱۳۹۹

استرس یک واکنش طبیعی بدن است که در واقع ما را قادر می‌سازد متعادل عمل کنیم. اما اگر مزمن باشد، می‌تواند سبب بروز مشکلات زیادی ش‍ود. در این نوشتار ۸ نشانه می‌بینیم که استرس بر تار و پود زندگی‌تان اثر منفی گذاشته‌است.

۱. بدن درد دارید

ما تا وقتی که درد غیر قابل‌تحمل نشود، به زمزمه‌های بدن گوش نمی‌دهیم. در اثر استرس زیاد، بدن کم کم تحلیل می‌رود. می‌توانید مشکلات معده، اسهال، تنش عضلانی، درد قفسه سینه و تپش قلب را تجربه کنید. هر زمان که بدن درد دارید، به بدن‌تان توجه کنید. علائم را نادیده نگیرید. پذیرش و آگاهی از اینکه نیاز به تغییر دارید، اولین قدم برای مقابله با استرس است.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که به ور طبیعی هورمون استرس (کورتیزول) را کاهش بدهیم

۲. خوب نمی‌خوابید

هرگونه نوسان در الگوی خواب، هم خواب بیش از حد و هم بی‌خوابی می‌تواند نشانه استرس باشد. مراقبه، ورزش و یک رژیم غذایی مفید و متعادل به مشکلات خواب کمک می‌کند. اما در نهایت، باید مشکل را ریشه‌ای حل کنید. الگوی خواب با افزایش سن و عوامل محیطی تغییر می‌کند. با این حال، وقتی بیش از حد استرس دارید، خواب یکی از اولین چیزهایی است که تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

۳. نوسانات وزنی دارید

آیا پرخوری می‌کنید یا یادتان می‌رود غذا بخورید؟ استرس باعث کاهش سرعت متابولیسم و ​​افزایش وزن می‌شود. تغییر اشتها و نوسانات وزنی نشانه تحت تاثیر قرار گرفتن روح و جسم ماست. آیا بیش از حد شیرینی می‌خورید؟ یا به اندازه کافی غذا نمی‌خورید؟ بدن مثل یک وسیله است و نحوه برخورد ما با آن، بر اساس توانایی‌مان برای مقابله با مشکلات روحی است.

مطلب مرتبط: افزایش متابولیسم؛ ۶ نوشیدنی که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد

۳. نمی‌توانید آرام بنشینید

ناآرامی نشانه عظیمی از استرس بیش از حد است. اگر اضطراب مداوم دارید و حتی نمی‌توانید یک کتاب بخوانید، وقت آن است که مشکل‌تان را حل کنید. گاهی اوقات، ذهن بدترین دشمن است. وقت آن است که برای مدیریت اضطراب و ترس خود کمک بگیرید.

۴. صبر کافی در برخورد با دیگران ندارید

یکی از اولین علائم فشار بیش از حد، عدم داشتن صبر در برخورد با دیگران است. اگر سریع عصبانی می‌شوید، به احتمال زیاد در زندگی خود بیش از حد مورد فشار قرار گرفته‌اید. حمل دنیا بر دوش کار آسانی نیست. بعضی اوقات، باید آسیب‌پذیر باشیم و از اطرافیان کمک بخواهیم. عدم صبر در تعامل با دیگران نشانه این است که باید کمی از فشار روی‌تان بکاهید.

۶. نوسانات عظیم خلق و خوی دارید

با افزایش سطح استرس، سلامت روان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر یک لحظه احساس خوشبختی می‌کنید، و لحظه‌ای بعد گریه می‌کنید یا عصبانی می‌شوید، ممکن است هورمون‌های شما تحت فشار زیاد نامتعادل شده باشند.

مطلب مرتبط: ۷ راهکار که هورمون ها را به طور طبیعی متعادل کنیم

۷. ریزش مو

استرس زیاد ممکن است باعث تغییر در عملکردهای فیزیولوژیک معمول بدن شود و دچار ریزش موی شدید شوید. این اثر می‌تواند نگران کننده باشد. مختل شدن چرخه طبیعی مو، می‌تواند ناشی از فشارهای فیزیولوژیکی قابل‌توجه بر بدن شما باشد. بنابراین، اگر در حال تجربه چنین چیزی هستید، وقت آن است که ببینید از نظر احساسی چه عواملی باعث این تغییرات فیزیکی شده‌است.

۸. میل جنسی‌تان را از دست داده‌اید

استرس باعث فرسودگی و برز مشکل در تجربه هر نوع صمیمیت می‌شود. اگر میل جنسی‌تان کم شده، ممکن است وقت آن رسیده باشد که مدیریت استرس و سایر روش‌های آرام‌سازی را امتحان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *