جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

با این نوشیدنی سم زدا هم کبدتان را پاکسازی کنید و هم وزن کم کنید!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مراقبت از کبد، به عنوان ارگانی که نقش مهمی در بدن دارد، برای بهبود اوضاع کلی سلامتی بسیار مهم است. راهکارهای زیادی برای مراقبت از سلامت کبد وجود دارد، از جمله مصرف برخی مواد غذایی مفید برای کبد، ترک سیگرت و رژیم غذایی سالم، می‌توان از برخی نوشیدنی‌های مناسب برای سلامت کبد استفاده کرد. در این نوشتار با یک نوشیدنی سم زدای ساده آشنا می‌شویم که هم به سلامت کبد کمک می‌کند و هم روند کاهش وزن‌تان را تسریع می‌کند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

نوشیدنی سم زدا برای پاکسازی کبد

مواد لازم:

6 فنجان آب

3 لیمو

1 فنجان جعفری خرد شده

5 ساقه کرفس

طرز تهیه:

دو روش برای تهیه این نوشیدنی سم زدا وجود دارد. می‌توانید لیموها را پوست بگیرید و همه مواد (به جز آب) را در مخلوط کن یا دستگاه آبمیوه گیری بریزید. مخلوط کن تمام فیبرها را حفظ می‌کند، در حالی که آبمیوه گیری آن را از بین می‌برد. بسته به اهداف سلامتی خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. بعد از مخلوط کردن مواد، آب را اضافه کنید و یک بار دیگر مواد را میکس کنید.

مزایای مواد تشکیل دهنده نوشیدنی سم زدا

آب

نوشیدن آب ساده‌ترین و کارآمدترین روش سم زدایی است، زیرا یکی از عملکردهای اصلی آب دفع سموم مضر بدن است. هیدراته نگه داشتن بدن به عملکرد بهتر آن کمک می‌کند، و به کبد اجازه می‌دهد وظیفه خود را خوب انجام دهد.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه که بدن تان انباشته از سموم مضر است

لیمو

بر اساس یک مطالعه ارزیابی آسیب کبدی ناشی از الکل در موش‌ها، آبلیمو اثر محافظتی بر بدن دارد که احتمالاً به دلیل سطح بالای آنتی‌اکسیدان آن است. لیمو فواید دیگری نیز برای بدن دارد، اما به طور خاص می‌تواند به سم زدایی بدن و متعاقبا بهبود عملکرد کبد کمک کند.

جعفری

جعفری حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با آسیب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. این گیاه مغذی همچنین باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. ثابت شده که سطح بالای التهاب منجر به بروز برخی بیماری‌ها، از جمله بیماری کبد می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

جعفری حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و A نیز است. ویتامین C به کاهش سطح التهاب و تقویت سلامت روده کمک می‌کند، در حالی که ویتامین A می‌تواند به محافظت در برابر اختلالات چشم کمک کرده و سلامت پوست را تقویت کند. هر دو این ویتامین‌ها در طولانی مدت به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، که می‌تواند به بدن شما در پیشگیری از بیماری کبد کمک کند.

کرفس

کرفس حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین K ، B6 و C، پتاسیم و فولات است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند برای افرادی که از بیماری کبدی رنج می برند یا در معرض خطر ابتلا به آن هستند، کرفس می‌تواند اثر محافظتی داشته باشد.

نحوه استفاده از نوشیدنی سم زدای کبد

این نوشیدنی سم زدا یا اسموتی را به مدت سه روز بنوشید تا اثرات درمانی آن را تجربه کنید. سه بار در روز، حداقل دو لیوان بنوشید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات، مغزیات و دانه نیز بخورید و از غذاهای فرآوری شده پرهیز کنید. همچنین مقدار زیادی آب بنوشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان