صالح به نماینده مجلس؛ نیاز به احضار آمر حوزه و کارمندان به شورای ملی نیست مسایل را با رهبری نهاد ها مطرح کنید

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در پیوند به حمله روز گذشته بر موتر یکی از اعضای مجلس نمایندگان می گوید که موضوع زیر کار است و نیاز به احضار آمر حوزه و کارمندان به شورای ملی نیست اگر مسایل را مطرح می کنید انرا با رهبری نهاد ها مطرح کنید.

امرالله صالح امروز دوشنبه (24قوس) در گزارش جلسه شش و نیم صبح اش نگاشته است که حمله بر موتر توفیق وحدت نماینده مردم در شورای ملی بررسی شده است.

صالح تاکید کرده: «موضوع بسیار دقیق و جدی زیر کار است. نیاز به احضار آمر حوزه و کارمندان به شورای ملی نیست. مسایلی را که میخواهند مطرح سازند با رهبری نهاد ها مطرح سازند. حکم قانون همین است.»

او اطمینان داده که به زودی امنیت ملی جزییات تحقیقات اش را شریک می کند.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که ساحه قلعه نجار ها الی سرک هشتاد متره از مدتی به این طرف شاهد حوادث تروریستی بوده و در موقع مناسب مجلس را در جریان اینکه چه کار هایی شده و چه در جریان است قرار خواهد داد.

این در حالی است که صبح روز گذشته موتر مربوط توفیق وحدت عضو مجلس نمایندگان در مربوطات ناحیه پانزدهم ساحه هوتل پروان هدف انفجار ماین مقناطیسی قرار گرفت که در نتیجه آن دو تن از کارمندان این عضو مجلس نمایندگان کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شدند.

رویداد های امنیتی کابل

امرالله صالح در خصوص رویداد های امنیتی شهرکابل گفته است که پولیس توانسته است که سلطان مشهور به نسیم سگ را در حوزه سیزدهم که یکی از چپاولگران بود بازداشت کند.

به گفته او در بیست و چهار ساعت گذشته در تمام کابل پنج واسطه یا موتر دزدی شده اما با تلاش پولیس تعدادی از موتر های دزدی شده دوباره بدست آمده اند.

معاون اول ریاست جمهوری هشدار داده که تعدادی از موتر داران «پلیت» عقبی خود را نصب نمیکنند به پولیس کابل صلاحیت داده شده تا این نوع موتر ها را به عنوان موتر های جرمی و بی اسناد توقف دهند.

او موتر های که «نمبر پلیت» شان به اندازه خیره و کمرنگ است که مفهوم ندارد چهار روز وقت داده تا آن را روشن و واضح سازند.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که تعداد گزمه های ترافیک پولیس در روز های نزدیک اضافه خواهد شد و پس از چهار روز موتر هایی که پلیت خیره و غیر قابل خوانش دارند نیز متوقف میشوند.

صالح خاطرنشان کرده که روی طرح تامین امنیت دادستان ها کار می کند و از امنیت ملی نیز یک بمب را در حوزه سیزدهم خنثی و عاملین ان را بازداشت کرده است.

دومیلیارد افغانی ارزش زمین های آزاد شده از غصب

معاون اول ریاست جمهوری در این گزارش اش همچنان نگاشته است که مجموع فعالیت های کوچک تبدیل به یک دستاورد بزرگ شده و قیمت مجموعی زمین های آزاد شده از نزد «غاصبین و قانون شکن ها» به دو ملیارد افغانی رسیده است.

به گفته او: «کسی به اسم حامد سلطانی زمین های عام را در فرقه ریشخور غصب کرده است. موصوف به تظاهرات و اعتراض مردم وقعی نگذاشته است. اسناد کافی وجود دارد که این کلاهبردار با حمایت یک حلقه خاص سیاسی که در اعلامیه بعدی اسمش را فاش خواهیم کرد از راه کلاهبرداری و غصب زمین سرمایه هنگفت بدست آورده است.»

صالح تاکید کرده که از اقدام پولیس در دستگیری و محاسبه این فرد حمایت همه جانبه می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *