صالح: سه زندانی رها شده طالبان هسته ترور در ولسوالی قره باغ کابل را تشکیل داده اند

توسطفریدون حسنی

آذر ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که اشراف همگانی بر زندانیان رها شده طالبان دارند و سه نفر از آنان اکنون هسته مرکزی ترور در قره باغ را تشکیل می دهند.

امرالله صالح این موضوع را امروز چهارشنبه (19قوس) در گزارش جلسه امنیتی شش و نیم اش نگاشته است.

صالح افزوده که نیروهای امنیت ملی چند تن از تروریستان را که در ماین گذاری های شهری دست داشتند بازداشت کرده و در میان آنان روزی خان، گل محمد و گلاجان که بصورت مستقیم در ترور های هدفمند دست داشته اند نیز وجود دارد.

به گفته او فردی به نام عزت الله که زیر پوشش شیرینی پزی تلاش داشت پرسونل امنیتی را در منطقه ۳۱۵ خیرخانه تثبیت کند نیز بازداشت شده است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که پولیس حوزه دهم نیز باند اختطاف گر متعلق به گردیزی در ساحه قلعه فتح الله را بازداشت کرده است.

صالح خاطرنشان کرده که 24 ساعت کابل گواه یک رویداد تروریستی و دو رویداد جنایی بوده و در عین حال یکی از اختطاف گران مشهور کابل به نام نورعلی که به مزار رفته بود نیز بازداشت شده است.

نرسیدن محروقات زمستانی به پولیس کابل

امرالله صالح در ادامه تاکید کرده که مسله نرسیدن محروقات به پولیس کابل و نرسیدن البسه زمستانی را جدی پیگیری می کند. او وعده داده که این مسله به زودی حل می شود.

صالح تاکید کرده: «من از فرد فرد پولیس که تا اکنون البسه و محروقات بدست نیاورده اند عذر خواهی می نمایم. متاسفانه بها و تاوان بی کفایتی در سطح بلند رهبری را عادی ترین ها می پردازند.»

به گفته او قانون افغانستان در تخصیص محروقات براساس تقویم است نه سردی و گرمی هوا و ۱۵ قوس به عنوان آغاز زمستان در زمان سلطان محمود غزنوی تعیین شده بود. هزار سال است که این موضوع با وصف تغییر در اقلیم اصلاح نشده است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که شاید امسال بتواند این قانون را بصورت «غیر متعارف و غیر بنیادی» حل کند اما تغییر مقرره و اساس قرادادن درجه حرارت به جای تقویم کار مهم است که در کابینه مطرح خواهد کرد.

او هشدار داده که پس از این تمام شرکت های دولتی و غیر دولتی که بخاطر انجام برنامه ها به تاسیسات عام مانند سرک ها آسیب می رسانند در برابر میثاق امنیتی و جلسات شش و نیم حساب گو اند.

صالح تاکید کرده که سرنوشت بیشتر از ده هزار موتر مرتبط به مجرمین و قضایای لاینحل را که سالهاست در پارکنگ های مختلف دولتی زیر گرد و خاک در حال پوسیدن است معلوم می کند و برای این کار از اداره دادستانی مشورت حقوقی خواسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *