جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نتیجه یک بررسی؛ حملات هوایی نیروهای افغانستان پس از توافقنامه صلح آمریکا و طالبان افزایش داشته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

انستیتوت مطالعات بین‌المللی واتسون دانشگاه براون آمریکا در گزارش تازه اش از وضعیت افغانستان اعلام کرده است که پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان حملات هوایی نیروهای آمریکایی کاهش یافته و در مقابل حملات هوایی نظامیان افغان افزایش داشته است.

این انستیتوت که به تازگی گزارشی در مورد تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی در افغانستان منتشر کرده نشان می دهد که در سه سال گذشته تلفات غیرنظامیان در پی این حملات در مقایسه به سال‌های قبل بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که تنها در سال گذشته میلادی در نتیجه حملات هوایی نیروهای آمریکایی و نظامیان افغان، ۷۰۰ غیرنظامی کشته شده‌ اند که بیشترین رقم تعداد تلفات غیرنظامیان از زمان حمله آمریکا در افغانستان است.

بر اساس این گزارش در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تلفات غیرنظامیان افغان در حملات هوایی در افغانستان افزایش چشمگیری داشته و شمار تلفات غیرنظامیان بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی حدود ۳۳۰ درصد افزایش داشته است.

نتاسی کرافورد تهیه کننده این تحقیق گفته است با آن که آمریکا نیروهای زمینی‌اش را در افغانستان کاهش داده اما در مقابل حملات هوایی‌ این نیروها افزایش یافته و هدف آن نیز کشاندن طالبان به میز مذاکره بوده است.

او افزوده که پس از توافق آمریکا با طالبان واشنگتن قوانین تعامل خود در خصوص انجام حملات هوایی بر طالبان را نرم‌تر کرده‌اند و حملات شان را کاهش داده اما در مقابل ارتش افغانستان حملات هوایی خود را چندین برابر کرده و در نتیجه در این حملات بیش از هر زمان دیگری به غیرنظامیان آسیب رسیده است.

در این تحقیق آمده است که در شش ماه نخست سال جاری میلادی ۸۶ غیرنظامی در حملات هوایی نیروی هوایی افغانستان کشته و ۱۰۳ تن دیگر زخمی شده‌اند و در ربع سوم این سال همزمان با ادامه گفتگوهای صلح، ۷۰ غیرنظامی در حملات هوایی کشته و ۹۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

افغانستان تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی را رد کرد

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اما در واکنش به این گزارش گفته که عامل اصلی تلفات غیرنظامیان گروه طالبان اند و این گروه از غیرنظامیان در حملات به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

او تاکید کرده که حفظ جان غیرنظامیان در اولویت‌های وزارت دفاع قرار دارد و از این رو حملات هوایی نیروهای ارتش با دقت کامل انجام می‌شود.

پیش از این طارق ارین سخنگوی وزارت داخله نیز گروه طالبان را عامل بیشترین تلفات غیر نظامیان خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان