جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

زن ۹۰ ساله انگلیسی، اولین فرد در جهان که واکسن فایزر را دریافت کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک زن 90 ساله پس از تأیید واکسن کووید-۱۹ شرکت فایزر در انگلیس، اولین فرد در جهان است که واکسن را دریافت می‌کند، زیرا سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) بزرگ‌ترین کمپین واکسن خود را از روز سه‌شنبه آغاز کرد.

واکسن حدود ساعت 6.45 صبح در کاونتری به مارگارت کینان تزریق شد و این به معنای آغاز یک برنامه واکسیناسیون دسته جمعی تاریخی بود.

كینان که هفته آینده 91 ساله می‌شود و نزد خانواده و دوستانش به مگی معروف است، در بیمارستان دانشگاه كاونتری واکسن را دریافت كرد.

این خانم ۹۰ ساله که یک دختر، یک پسر و چهار نوه دارد گفت: “من احساس بسیار خوبی دارم که اولین شخصی هستم که علیه کووید-۱۹ واکسینه شده‌ام، این بهترین هدیه تولدی است که می‌توانستم دریافت کنم زیرا حالا بعد از مدت‌ها که تنها بوده‌ام می‌توانم زمانی را در سال جدید با خانواده و دوستانم وقت بگذرانم. “

کینان ادامه داد: “هر چقدر که از کارکنان NHS تشکر کنم کافی نیست و توصیه من این است که هر کس می‌تواند واکسن را دریافت کند. اگر من می‌توانم آن را در سن 90 سالگی دریافت کنم، شما هم می‌توانید.”

پارسونز پرستاری که واکسن را تزریق کرده، گفت: ” خوشحالم که توانسته‌ام در این روز تاریخی نقشی داشته باشم. چند ماه گذشته برای همه ما که در NHS کار می‌کنیم سخت بوده‌است‌، اما اکنون حس می‌کنم در انتهای تونل نور وجود دارد. “

بوریس جانسون گفت: ” از همه دانشمندانی که برای تولید این واکسن سخت تلاش کردند، از همه داوطلبان و همه کسانی که برای محافظت از دیگران قوانین را رعایت کرده‌اند، متشکرم.” وی اضافه کرد: “ما این مشکل را با هم شکست خواهیم داد.”

مت هنکوک وزیر بهداشت بریتانیا به اسکای نیوز گفت، در ماه جاری چندین میلیون دوز واکسن دیگر به انگلیس خواهد رسید.

وی همچنین گفت دولت امیدوار است که بتواند محدودیت ویروس کرونا را در بهار و به محض اینکه واکسن در دسترس همه افراد آسیب‌پذیر قرار گرفت، کاهش بدهد.

با این حال، او هشدار داد‌ه‌است که مردم باید از قوانین و محدودیت‌های ویروس کرونا پیروی کنند: “ما باید به دقت از قوانین پیروی کنیم. قرار نیست که خیال‌مان راحت باشد. باید به دقت قوانین را رعایت کنیم تا برنامه واکسیناسیون همه افراد آسیب‌پذیر را پوشش دهد. “

سر سایمون استیونز، مدیر اجرایی NHS انگلیس، گفت که این یک لحظه تاریخی است و “اولین قدم در بزرگ‌ترین برنامه واکسیناسیون که این کشور است تاکنون دیده است”.

مارگرات کینان در بیشتر ماه‌های اخیر منزوی بوده‌است. وی یکی از 400000 نفری است که اولین دوز واکسن را دریافت می‌کنند و بعد از 21 روز یک تزریق دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان