جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۸ دلیل فوق العاده که باید جلغوزه (دانه کاج) را در برنامه غذایی تان قرار بدهید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جلغوزه یا دانه کاج (آجیل کاج) نوعی دانه مغذی با طعم ترد و کره‌ای است که روی نوع خاصی از کاج به نام کاج جلغوزه (چلغوزه) می‌روید. در این نوشتار ۸ خاصیت جلغوزه یا دانه کاج را می‌بینیم.

 خواص دانه کاج برای سلامتی

 ۱. جلغوزه یا دانه کاج به دلیل اینکه سرشار از روی است در حفظ سلامت هورمونی بدن موثر است. روی به التیام بدن کمک و فعالیت حدود 100 آنزیم را در بدن تحریک می‌کند.

مطلب مرتبط: بهترین منابع غذایی روی (زینک) کدام ها هستند؟

۲. جلغوزه همچنین منبع غنی از منیزیم است. منیزیم به کاهش اضطراب، استرس و افسردگی کمک می‌کند. این دانه‌های مغذی بدن را آرام کرده و باعث بهبود خواب و حافظه می‌شوند. بنابراین جلغوزه را به عنوان یک میان‌وعده سریع و سرشار از سلامتی، همیشه همراه داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی سرشار از منیزیم که بسیار سالم هستند

۳. جلغوزه سرشار از آهن است. به علاوه این دانه‌ها برای سلامت مغز نیز عالی هستند. خوب است آنها را بو داده مصرف کنید، زیرا این کار باعث کاهش اثر مهارکننده‌های آهن می‌شود.

۴. چربی‌های غیر اشباع موجود در دانه کاج (جلغوزه) به افزایش حساسیت به انسولین کمک می‌کنند. به علاوه، این دانه‌ها هنگامی که به عنوان بخشی از وعده‌های غذایی مصرف می‌شود، می توانند شاخص کلی قند خون را کاهش دهند.

مطلب مرتبط: علائم هیپوگلیسمی؛ ۱۵ نشانه افت قند خون که ابدا نباید نادیده بگیرید

۵. از خواص دانه کاج تسریع روند کاهش وزن است. اسید پینولنیک موجود با تحریک ترشح هورمون خاصی در بدن سبب کاهش گرسنگی و اشتها می‌شود.

۶. جلغوزه با داشتن چربی‌های سالم، فیبرهای غذایی، استرول‌های گیاهی، آرژنین، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی محافظ قلب است. آنتی‌اکسیدان فراوان موجود در دانه کاج سبب کند شدن روند پیری می‌شود.

۷. از آنجایی که جلغوزه سرشار از ویتامین A و لوتئین است، مصرف منظم آن به بهبود بینایی کمک می‌کند. بد نیست گاهی یک مشت دانه کاج را روی سالادتان بپاشید.

مطلب مرتبط: ۸ شیوه که چشم ها و قدرت بینایی مان را تقویت کنیم

۸. جلغوزه با مبارزه با رادیکال‌های آزاد، که موثر در پیری هستند، به کنترل سرعت پیری کمک می‌کنند. این دانه‌های مغذی را بخشی از برنامه‌غذایی‌تان برای جوان‌سازی پوست و مو قرار دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان