در یک ماه گذشته 134 غیرنظامی در حملات طالبان کشته شده اند

توسطفریدون حسنی

آذر ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

همزمان با پیشرفت های تازه در روند صلح وزارت داخله اعلام کرده است که در یک ماه گذشته 134 غیرنظامی در حملات طالبان کشته شده اند.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله امروز پنج‌شنبه (13قوس) در تویتی گفته است که در نتیجه حملات طالبان در یک ماه گذشته به 476 تن آسیب رسیده که از این میان 134 تن آنان کشته و 342 غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

آرین تاکید کرده که این تلفات ناشی از «حملات تروریستی» طالبان بشمول ۱۶ حمله انتحاری و انفجار ۱۶۸ ماین بوده است.

سخنگوی وزارت داخله کشتن غیرنظامیان را جنایت بزرگ خواند تاکید کرده که این غیر قابل توجیه است.

هرچند ماه گذشته شاهد حملات گسترده طالبان بر نیروهای امنیتی بود اما سخنگوی وزارت داخله از تلفات نیروهای امنیتی در این یک ماه چیزی نگفته است.

پیشرفت ها در روند صلح

این در حالی است که به تازگی هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان و گروه طالبان در دوحه اعلام کرده است که طرزالعمل مذاکرات را نهایی کرده اند و از این پس بحث روی اجندای مذاکرات را آغاز می کنند.

رسانه ها نیز به نقل از منابع در دوحه گزارش داده اند که گفتگو ها میان هیئت‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در مورد آجندای مذاکرات بین‌الافغانی روز شنبه آغاز می‌شود و قرار است هیئت مذاکره‌کننده حکومت برقراری آتش‌بس را به عنوان اولویت در این نشست‌ها در نظر بگیرند.

با وجود این پیشرفت ها در دوحه در 24 ساعت گذشته در ولایت های قندهار، هلمند، میدان‌وردک، ارزگان، فاریاب و هرات درگیری‌های سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان رخ داده که به گفته وزارت دفاع تنها در ولایت قندهار ۱۴۹ جنگجوی طالبان کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *