پاندمی کرونا و دورکاری: ۱۵ کمپانی مهم جهان که امکان کار از خانه به مدت طولانی را اعلام کرده‌اند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۳۹۹

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ با شرایط فعلی  ویروس کرونا دورکاری را کماکان باقی نگه داشته‌اند – و بسیاری از آنها فعلا برنامه‌ی فوری برای بازگشت به دفتر کار و حذف دورکاری ندارند. در این نوشتار فهرستی از ۱۵ کمپانی مهم را می‌بینیم که دورکاری را به عنوان یک استراژی بلند-مدت اعلام کرده‌اند.

۱. مایکروسافت قصد دارد بازگشایی دفاترش را در جنووری 2021 آغاز کند، اما به کارمندان اجازه می‌دهد به طور موردی دائما از خانه کار کنند. همه کارمندان می‌توانند “به طور محدود” از خانه کار کنند (کمتر از 50٪ از زمان‌شان را).

۲. غول کاریابی جهان، ایندید (Indeed) به همه 10 هزار کارمند خود گفته است که تا جولای 2021 دورکار بمانند. این شرکت همچنین از امکان دائمی شدن این روند به صورت موردی خبر داد.

۳. در ماه جولای، گوگل سیاست دورکاری را برای کارمندان خود تا جون 2021 تمدید کرد، اما در ماه سپتمبر، مدیر عامل اجرایی گوگل، سوندار پیچای به مجله تایم گفت که یک نظرسنجی در این شرکت نشان داده که بیش از نیمی از کارمندان حتی پس از اتمام پاتدمی، برنامه‌ی زمانی ترکیبی می‌خواهند. وی گفت گوگل در نظر دارد این درخواست‌ها را همراه با درخواست‌های دورکاری به مدت نامحدود عملی کند.

۴. آمریکن اکسپرس در بیانیه‌ای در 10 سپتمبر سیاست دورکاری را تا 30 جون 2021 تمدید کرد.

۵. در تاریخ 26 آگست، Airbnb دورکاری کارمندانش را تا پایان آگست 2021 تمدید کرد. این کمپانی 500 دالر کمک مالی برای تجهیزات دفتری خانگی به کارمندانش داده‌است.

۶. اوبر به کارمندانش گفته که می‌توانند تا جون 2021 از خانه کار کنند. کارمندان این کمپانی همچنین برای هزینه‌های دفتر خانگی‌شان مستمری ۵۰۰ دالری دریافت می‌کنند.

۷. در ماه اپریل، ریچ بارتون مدیر عامل کمپانی زیلو اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2020 دورکاری را ادامه بدهد. اما این کمپانی در تاریخ 29 جولای اعلام کرد که امکان دورکاری کامل را به کارمندانش ارائه می‌دهد.

۸. رویترز، سازمان خبری بین‌المللی نیز امکان دورکاری را تا جنوری ۲۰۲۱ به کارمندانش داده‌است.

۹. توییتر در ماه می به کارمندان خود گفت که می‌توانند به طور نامحدود از خانه کار کنند.

۱۰. کمپانی اسکوئر که توسط جک دورسیِ توئیتر مدیریت می‌شود، به کارمندانش اجازه می‌دهد که حتی پس از بازگشایی دفاتر نیز به طور نامحدود از خانه کار کنند.

۱۱. مدیر عامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در اواخر ماه می به کارمندان خود گفت که بسیاری از آنها می‌توانند به طور نامحدود از خانه کار کنند و فعلا کل ۲۰۲۰ به همین منوال خواهد بود.

۱۲. آمازون به کارمندان اجازه داده که تا ۸ جنوری 2021 از خانه کار کنند.

۱۳. اسپاتیفای به کارمندان خود در سراسر جهان گفت که می‌توانند تا سال 2021 از خانه کارشان را ادامه دهند.

۱۴. غول الکترونیکی جهان، هیتاچیِ جاپان نیز به کارمندان اجازه داده که فعلا دورکاری کنند و متعهد شده که 70٪ از کارکنانش به طور دائم دورکار شوند.

۱۵. مسترکارت قصد ندارد به این زودی بازگشت رسمی به دفتر را عملی کند. این کمپانی در ماه می اعلام کرد که کارمندانش می‌توانند تا زمانی که بازگشت برای‌شان مقدور است، دورکار بمانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *