جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
22 بازدید

۹ جمله جادویی که هر کودکی باید از زبان پدر و مادرش بشنود

خواندن 3 دقیقه
3.7
(10)

در میان هزاران کلمه و جمله‌ای که ما به فرزندمان می‌گوییم، چندین مورد وجود دارد که آنها را قوی‌تر، باهوش‌تر و مهربان‌تر می‌کند و اعتماد به نفس بیشتری به آنها می‌دهد.

۹ جمله جادویی که هر کودکی نیاز دارد که بشوند

۱. اشکالی ندارد، با هم درستش می‌کنیم

کودکان با رفتار بدشان ناخواسته ما را آزمایش می‌کنند. انگار می‌گویند “حتی با این اشتباه هم مرا دوست داری؟” پاسخ باید آشکار باشد: “مطمئناً دوستت دارم! خوشحالم که تو را دارم. اگر قرار بود بین همه کودکان دنیا یکی را انتخاب کنم، حتما انتخابم تو بودی.” به این ترتیب در کودک‌تان روح و روان سالمی ایجاد می‌کنید.

۲. دوستت دارم

این ۲ کلمه جادویی برای رشد سالم کودک‌تان بسیار مهم است. همچنین مهم است که کلمات خود را با رفتارتان نشان دهید: با هم وقت بگذارنید، بازی کنید، او را در آغوش بگیرید.

مطلب مرتبط: ویژه والدین؛ چرا کودکان تکرار را دوست دارند

۳. ادامه بده، تو می‌توانی

“آفرین چقدر خوب یاد گرفتی!” “چقدر خوب می‌نویسی!” یا “آفرین، ‌اتاقت را خوب مرتب کردی! ” چنین جملاتی به کودک شما کمک می‌کند تا حمایت شما را احساس کند. او می‌فهمد که زحماتش، هرچند کوچک، قدردانی می‌شود. همچنین، هر “بازخورد مثبت” باعث تکرار رفتار تاییدشده می‌شود.

 ۴. متاسفم

همه ما ممکن است اشتباه کنیم. مهم این است که شهامت پذیرش آنها و عذرخواهی از فرزندمان را داشته باشیم. با این کار به او می‌گوییم که برایش ارزش و احترام قائل هستیم. و همچنین به او می‌آموزیم که اگر کسی اشتباهی کرد، باید عذرخواهی کند.

۵. ناراحتی‌ات را درک می‌کنم

سرکوب احساسات منفی منجر به روان‌رنجوری می‌شود. کودک حق دارد عصبانی یا ناراحت شود. باید به او اجازه بدهید که به خاطر گم شدن اسباب‌بازی‌اش ناراحت شود یا اگر دوست دارد، گریه کند. وظیفه ما به عنوان والدین این است که به کودک بیاموزیم احساسات خود را بدون آسیب رساندن به کسی ابراز کند.

۶. من به تو باور دارم

مهم است كه به كودك بفهمانید كه ترس طبیعی است. همه در دنیا از چیزی می‌ترسند و شجاعت فقط دانستن این است که چگونه بر ترس خود غلبه کنید. اگر فرزندتان از چیزی می‌ترسد، خاطرات خود را در مورد نحوه غلبه بر ترس‌تان با او در میان بگذارید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته طلایی که کودکان شاد تربیت کنیم

۷. خودت کدام را ترجیح می‌دهی؟

با دادن حق انتخاب به کودک، به او می‌آموزیم که حرف‌ها و ایده‌های خودش را باور داشته باشد و از نپذیرفتن پیشنهادهای مغایر با عقاید یا خواسته‌هایش نهراسد.

۸. نگران نباش! دوباره امتحان می‌کنیم

“مشکلی نیست! دوباره امتحان می‌کنی.” “من به تو ایمان دارم!” “هیچ کس بلافاصله موفق نمی‌شود.” این همان چیزی است که باید در صورت عدم موفقیت به کودک‌تان بگویید، حتی اگر صحبت از یک مورد جدی باشد.

فرزند شما باید درک کند که آدم‌های موفق هم مرتکب اشتباه می‌شوند و این اشتباهات درس‌های ارزشمندی به آنها می‌دهد.

۹. چه احساسی داری؟

“چه احساسی داری؟” “روزت چطور بود؟” چنین سوالاتی به نزدیکی عاطفی والدین و فرزندشان کمک می‌کند. به این ترتیب کوک می‌آموزد که به اندازه کافی نسبت به خودش و احساسش توجه داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان