۱۲ درس که می‌توانید از بدترین شکست های تان در زندگی بگیرید

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۶, ۱۳۹۹

آیا شده در زندگی مرتکب اشتباهی شوید و حسابی به دردسر بیفتید؟ متاسفانه این اتفاق ادامه خواهد یافت چون ما انسان هستیم! اشتباه بخشی از زندگی هر کسی است. آنچه اهمیت دارد، درس گرفتن از آن اشتباه و مجددا سرپا ایستادن است. در این نوشتار، ۱۱ آموزه می‌بینیم که می‌توانیم از بزرگ‌ترین اشتباهات‌مان به دست بیاوریم!

۱.فروتنی

اشتباهات فروتنی را به شما می‌آموزند. هنگامی که یکی دو بار غرورتان خرد شود، دنبال مسیرهای جدیدی می‌گردید و درک بیشتری پیدا می‌کنید.

شما یاد می‌گیرید اشتباهی را که باعث شکست‌تان شده اصلاح کنید. هیچ چیز به اندازه زمین خوردن انسان را متواضع نمی‌کند.

2- همدلی

هنگامی که به پایین‌ترین سطح برسید، می‌آموزید که چگونه همدلی کنید و درک شما از چیزها تغییر خواهد کرد.

۳. خوش‌فکری

اگر همه چیز روی بشقاب نقره‌ای تحویل‌تان شود، دیگر نیازی به تدبیر ندارید. با این حال، هنگامی که دچار چالش شوید، متوجه می‌شوید که یافتن منابع جدید چقدر مهم است. ناامیدی می‌تواند منجر به الهام شود و شما روش‌های جدیدی را برای تحقق امور یاد خواهید گرفت.

۴.توسعه چشم‌اندازهای جدید

از طریق تجربه ناکامی‌ها و ناامیدی‌ها، می‌آموزید که چگونه خوشبختی را وارد زندگی‌تان کنید. خوشبخت بودن یک حالت روحی است، نه مقصد. می‌فهمید که چگونه همه چیز را نسبی ببینید و می‌فهمید که فقط می‌توانید لحظه حال را در آغوش بگیرید.

۵. مدیریت زمان

همه 24 ساعت در روز و هفت روز در هفته دارند. مهم نیست که چه کسی هستید و چه مقدار پول دارید، زمان بین همه آدم‌ها مساوری است. هنگامی که چند بار شکست بخورید، می‌‌آموزید که چگونه وقت خود را مدیریت کنید.

۶. بهبود مهارت‌های برنامه‌ریزی

توسعه یک برنامه عملیاتی مشخص برای دستیابی به اهداف‌تان برای موفقیت حیاتی است. شکست به شما یاد می‌دهد که بهتر برنامه بریزید. شما باید رویکرد خود را اصلاح کنید نه اینکه اهداف‌تان را تغییر دهید.

۷. کشف مفاهیم جدید

ناامیدی‌های زندگی شما را به کشف مفاهیم جدید سوق می‌دهد. شما مجبورید در مورد انگیزه‌های خود برای خواستن چیزهای متفاوت تأمل کنید. خواسته‌های‌تان چقدر ضرورت دارند؟ بعد از شکست، نگاه کاملا متفاوتی نسبت به همه چیز پیدا می‌کنید.

۸. قدردانی

گاهی اوقات به دنبال خوشبختی و سود مالی هستید که باعث می‌شود موارد مهم را فراموش کنید. از یک فرد بی‌خانمان که در خیابان زندگی می‌کند بپرسید که داشتن یک خانه و یک تخت راحت برای خوابیدن چقدر زیباست!

۹. مسئولیت مالی

هنگامی که در آستانه نابودی مالی قرار بگیرید، دید کاملاً جدیدی برای مدیریت امور مالی خود پیدا می‌کنید. به زودی می‌فهمید که برخی از هزینه‌های‌تان غیرضروری هستند. یاد می‌گیرید که چگونه نسبت به پول‌تان مسئولیت‌پذیر باشید.

۱۰. شناخت دوستان “واقعی‌تان”

وقتی همه چیز عالی پیش می‌رود داشتن دوستان زیاد آسان است. با این حال، دوستان واقعی کسانی هستند که وقتی پول ندارید، کنارتان هستند. هنگامی که در تاریک‌ترین زمان‌ها قدم برمی‌دارید، خواهید فهمید که دوست واقعی شما کیست!

۱۱. پول و ثروت همه چیز نیست

داشتن پول و کمی تجمل قابل درک است، اما برخی از مردم همه چیز را فدای شهرت و ثروت می‌کنند. اگر خانواده‌تان را از دست بدهید اما حسابی پر از پول داشته باشید، چه ارزشی دارد؟

۱۲. تغییر عادت‌ها

یک مطالعه جدید نشان داد که 45 درصد از رفتارهای روزانه شما ناشی از عادت هستند. اگر عادت‌های بدی دارید که می‌توانند مانع موفقیت شما شوند، وقت آن است که آنها را ارزیابی کنید و روش‌هایی را برای غلبه بر آنها بیاموزید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *