جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

۳ عادت خودآسیب‌رسان که فرصت خوشبختی را از شما می گیرد

خواندن 3 دقیقه
2.3
(3)

آیا تا به حال از کسی شنیده‌اید که بگوید تو بدترین دشمن خودت هستی؟ زندگی سخت است و همه چیز همیشه آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود. با این حال، اگر انتخاب‌های آگاهانه‌ای در زندگی داشته باشید، به خوشبختی نزدیک‌تر خواهید بود.

قدرت کلمات

خوشبختی یک انتخاب است، و فقط خودتان می‌توانید در موردش تصمیم بگیرید. یک راه عالی برای تغییر ذهنیت این است که با عبارات تاکیدی مثبت روزتان را شروع کنید. به عنوان مثال، وقتی صبح بیدار می‌شوید، سعی کنید چنین چیزهایی را برای خود بگویید:

می‌خواهم یک روز عالی داشته باشم.

تمام اهدافم را برآورده خواهم کرد و از آنها فراتر خواهم رفت.

من امروز به هرکسی که ببینم لبخند می‌زنم.

اجازه نمی‌دهم استرس‌های روزمره حالم را بد کنند.

سه عادت خود آسیب‌رسان (لطفاً دست از آنها بردارید!)

در اینجا سه ​​عادت مخرب می‌بینید که می‌تواند خوشبختی شما را بدزدد! اگر زندگی سالم‌تری می‌خواهید، باید این سه عادت را ترک کنید.

عادت بد شماره 1: گله کردن را متوقف کنید!

  • من نمی‌توانم همکارانم را تحمل کنم.
  • رئیسم تلاش‌ها من را نمی‌بیند.
  • چرا زندگی من مثل فلان شخص نیست!‍

آیا این موارد آشنا به نظرتان می‌رسند؟ وقتی منفی صحبت می‌کنید، تمام نعمت‌هایی را که در اختیار دارید فراموش می‌کنید. گرچه ممکن است موتر (ماشین) مورد نظرتان را نداشته باشید، اما به هر حال وسیله‌ای برای رفت و آمد دارید.

بسیاری از مردم همین را هم ندارند. شاید بهترین همکارها را نداشته باشید، اما حداقل شغل دارید. شاید فرزندتان خانه را به هم می‌ریزد، اما خیلی‌ها از این نعمت برخوردار نیستند.

شکایت کردن را متوقف کنید و در عوض نکات مثبت زندگی‌تان را بشمارید. شما با بدبینی بودن فرصت لذت بردن از زندگی‌ را نابود می‌کنید.

بدتر اینکه، فرزندان‌مان حرف‌های ما را می‌شنوند و این عادت‌های بد را می‌آموزند!

عادت بد شماره 2: گذشت ندارید

بخشش برای بسیاری از آدم‌ها کاری دشوار است. اگر کسی به شما ظلم کرده‌است، احتمالا تلخی و کینه در وجودتان شکل می‌گیرد. اگر می‌خواهید به خاطر اعمال نادرست خود در زندگی بخشیده شوید، باید یاد بگیرید که چگونه دیگران را ببخشید.

حتی اگر نمی‌توانید آنچه را که شخصی با شما انجام داده فراموش کنید، باز هم می‌توانید او را ببخشید. نابخشودگی را زخمی بدانید که چرک می‌کند و آلوده می‌شوند. و کم کم روی بافت‌های اطراف تاثیر می‌گذارد.

وقتی کسی را که مرتکب خطا در شما شده‌است نمی‌بخشید، به خودتان آسیب می‌رسانید، نه به او. اما وقتی کینه را رها کنید، جنبه‌های منفی را از ذهن، بدن و روح‌تان رها می‌کنید. شما مسیر صلح و سلامتی را خواهید پیمود.

عادت بد شماره 3: در گذشته زندگی می‌کنید

گذشته مکانی عالی برای سر زدن است اما به درد زندگی نمی‌خورد. آیا غالباً خود را در حال مرور گذشته می‌بینید یا دائماً در خاطرات قدیمی گشت و گذار می‌کنید؟ در حالی که گذشته فقط درس‌هایی با خود دارد که باید در زمان حال به کار ببرید.

تلاش برای زندگی در گذشته می‌تواند منجر به افسردگی شود. شاید مدام درگیر این توهم شده باشید که “چه می‌شد اگر…” یا “اگر فلان اتفاق نیفتاده بود….”. این الگوهای فکر غیرواقعی نه تنها مفید نیستند بلکه می‌توانند احساس گناه و کینه را تقویت کنند.

یادتان باشد گذشته به پایان رسیده است و فقط در ذهن‌تان وجود دارد. به هیچ وجه نمی‌توانید آن را تغییر دهید تا حال شما یا دیگران بهتر شود. وقتی در گذشته گیر کرده‌اید، نمی‌توانید چیزهایی که اکنون دارید را تحسین کنید. نشخوار فکری به اندازه خالی کردن اقیانوس با لیوان، بی‌فایده است. یادتان باشد که انرژی مثبت فقط در زمان حال موجود است!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان