جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کشته شدن غیرنظامیان از سوی نظامیان آسترالیایی در افغانستان؛ کانبرا معذرت خواست!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آنکه وزارت دفاع آسترالیا اعلام کرده که در تحقیقات اش به «شواهد معتبری»‌دست یافته که نشان می دهد نیروهای ویژه ارتش این کشور در جریان جنگ افغانستان ۳۹ غیرنظامی را به طور غیرقانونی کشته اند وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که آسترالیا با ارسال نامه ای به این وزارت از دولت و مردم افغانستان معذرت خواهی کرده است.

وزارت خارجه امروز پنج‌شنبه (۲۹عقرب) در اعلامیه ای نشر گزارش بازرس ویژه نیروهای دفاعی آسترالیا در مورد تخطی های جنگی شماری از نیروهای این کشور در افغانستان را اقدام لازم در جهت تامین شفافیت و‌ کسب اطمینان از طی مراحل قانونی و تامین عدالت خوانده است.

این وزارت تاکید کرده که نخست وزیر آسترالیا در تماس با رییس جمهور غنی و نیز وزارت های خارجه،‌ دفاع و رییس ستاد ارتش آسترالیا با ارسال نامه های رسمی عنوانی وزارت خارجه، دفاع، مشاور امنیت ملی و رییس ستاد ارتش افغانستان به‌خاطر کشتار مردم بیگناه توسط نیروهای آسترالیایی از مردم و دولت افغانستان معذرت خواهی کرده اند.

این وزارت افزوده که مقامات آسترالیایی از تطبیق سفارشات هیئت تحقیق، تأمین عدالت و رسیدگی به فامیلهای قربانیان، به رهبری دولت افغانستان اطمینان داده است.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که افغانستان از عذرخواهی رسمی مقامات آسترالیا و اطمینان از تأمین عدالت و جبران خسارت برای قربانیان این واقعات به رهبری دولت افغانستان نیز قدردانی کرده است.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه گفته است که رییس جمهور غنی و سکات موریسن نخست وزیر آسترالیا عصر روز گذشته گفتگوی تیلفونی کرده اند.

در اعلامیه ارگ آمده است که در این گفتگوی تیلفونی نخست وزیر آسترالیا ضمن ابراز تأسف به خاطر ارتکاب جرایم جنگی از سوی شماری از سربازان آن کشور در افغانستان، از بررسی همه‌ جانبه و تأمین عدالت در این زمینه به رییس جمهور غنی اطمینان داده است.

کشته شدن ۳۹ غیر نظامی از سوی نیروهای آسترالیایی در افغانستان

این در حالی است که وزارت دفاع آسترالیا گزارشی را از تحقیقاتش درباره عملکرد سربازان ویژه این کشور در افغانستان منتشر کرده که در آن آمده است که در ١١ سال مأموریت نظامی استرالیا در افغانستان، ٣٩ شهروند غیرنظامی و زندانی به دست ٢٥ تن از نیروهای ویژۀ استرالیا بطور غیرقانونی کشته شده اند.

در این گزارش که حضور سربازان ویژه آسترالیایی در افغانستان را از سال ٢٠٠٥ میلادی به بعد بررسی کرده ٥٧ رویداد بررسی شده که که از این میان ۲۳ رویداد آن غیرقانونی خوانده شده و در آن ۳۹ شهروند افغانستان و زندانیان به قتل رسیده اند.

انگس کمپبل فرمانده ارشد وزارت دفاع این گزارش را «خجالت» آور خوانده گفته است: «ادعا نمی شود که هیچ یک از این ها در شرایطی اتفاق افتاده که عامل ارتکاب دچار ابهام، سردرگمی یا اشتباه بوده است.» آسترالیا در حال حاضر حدود ۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد.a

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان